יו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, דחה היום (ראשון) את בקשתו של חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) אשר פנה באמצעות עורך דינו, עו"ד אבי אסיאו, ליו"ר הרשות השניה, גב' יוליה שמאלוב-ברקוביץ, בבקשה דחופה לדחות בשבועיים את הסדרה "ימי בנימין" הצפויה להיות משודרת החל מהערב בחברת החדשות ומעניקה חשיפה של יותר משעתיים לראש הממשלה בנימין נתניהו.



בפנייתו הדגיש חה"כ סער כי שידור סדרה בת ארבעה פרקים על ראש הממשלה בעיתוי הנוכחי הינו בלתי סביר ופוגע בצורה קשה בעקרון השוויון בבחירות, בשל החשיפה הרבה שיקבל נתניהו כתוצאה מהקרנת הסדרה. לציין כי סער פנה בנושא עוד קודם למנכ"ל חברת החדשות אבי וייס, אולם נענה בשלילה.



 


עורך דינו של ח"כ סער ציין כי "הקדשת שעות שידור יקרות בזמן צפיית שיא לכתבות שכל כולן עוסקות במועמד אחד בלבד, והכל ימים ספורים לפני מערכת בחירות גורלית כאמור, הינה אירוע חריג, מוזר ואף בלתי מתקבל על הדעת". 

במכתב נתבקשה יו"ר הרשות השניה להורות בדחיפות על דחייה בת שבועיים בשידור הסדרה. סער הדגיש כי לחברת החדשות לא ייגרם כל נזק מכך לעומת הנזק הרב שייגרם לו בהתמודדות הצפויה מול מר נתניהו.

הפרשן הפוליטי עמית סגל אמר היום בחדשות הבוקר בערוץ 12 כי "לכל אחד מאיתנו יש דעה על נתניהו, ולא הצליחו להזיז אותנו ממנה. המטרה של הסדרה היא לא לשכנע אנשים לחשוב אחרת על נתניהו, אלא לתת עוד חומר ראיות, עוד קטעים שלא נראו וניתוח הרבה יותר עמוק. מיאיר נתניהו ועד אנשי שמאל, כל אחד בטוח שזו קונספירציה, להפיל את ביבי או לחזק את שלטונו".
 
 
הוא סיפר כי "יצאתי לדרך עם התחושה, מה עוד אפשר להראות? עוד פעם נתניהו אומר 'הם מפחדים', שוב הקלטת או נאום הניצחון? אבל בגלל שאנחנו מסקרים את נתניהו כבר 25 שנה במקטעים של דקה בחדשות בערב, שכחנו או הדחקנו או זנחנו על רצפת חדר העריכה קטעים אחרים שלא מסתדרים עם התזה שיש לכל אחד ואחד מאיתנו על נתניהו. ארבעה או חמישה תחקירנים ישבו על הארכיון ועברו קטע קטע, מדובר באלפי שעות, עד שיצאו 300 שעות של וידאו וצפו קטעים בלתי נשכחים, כמו קטע הסקי".