הפרק הראשון מתוך ארבעה של הסדרה "ימי בנימין" המשודרת במהדורת חדשות 12 ועוסקת בראש הממשלה בנימין נתניהו שודר אמש. שדרני 103FM בן כספית וינון מגל דנו היום (שני) בתוכניתם בסדרה שיצר הפרשן הפוליטי של חברת החדשות עמית סגל וסיכמו שהסדרה אינה מחדשת דבר, ושנתניהו הוא "הרבה יותר אידיאולוג ואיש עקרונות ממה שזה נראה בסדרה".



"זו לא תעמולה, זה מעניין, לי זה לא חידש כלום. אני עוד לא ראיתי קטע שאני לא מכיר. בסופו של דבר זו טלוויזיה טובה", עם זאת הוסיף, "ציפיתי לקצת יותר". ינון מגל אמר: "בסך הכול נתניהו הוא הרבה יותר אידיאולוג ואיש עקרונות ממה שזה נראה בסדרה".



בן: "בוא נדבר על הסדרה של עמית סגל. היו כאלה שיחשדו שזו תעמולה, זו לא הייתה תעמולה. לי באופן אישי זה לא חידש כלום אבל אני לא דוגמה, אני כתבתי על נתניהו כבר שני ספרים. זה כן חשוב למסגר את כל הארכיון הזה. הקטע הכי מצחיק הוא הקטע עם הסקי. אותי הכי עניינו הוויכוחים של סגל עם אמנון. זו טלוויזיה טובה אבל ציפיתי ליותר".



ינון: "סגל הוא חבר. אם אתה מפרגן אז אני בבעיה. אני רואה שבטוויטר הימין קורע אותו. אני חושב שבסך הכל נתניהו הוא לא רק תמצית המניפולציות שלו. אני חושב שנתניהו הוא הרבה יותר אידיאולוג והרבה יותר איש עקרונות מכפי שזה נראה אתמול בסדרה. פגשתי את נתניהו פעם אחת בהרצאה ואהבתי את מה שראיתי. בן אדם שינק ציוניות, את שיבת ישראל לארצו, את החזון היהודי ושמירת העם היהודי. זה נכון שהוא איש מאוד חכם שיש לו כללים ונוסחאות, היה לי חסר אתמול המרכיב האמוני". 



 


בן: "חכה, יש עוד ארבעה פרקים".

ינון: "למה התחילו דווקא בפרק הזה? יכול להיות שהעורכים עושים מניפולציות על עמית סגל?".

בן: "לדעתי לא. מהכרותי את עמית, אם אני מכיר את מה שקורה בערוץ 12 אין שום מצב שמישהו אחר יכפה על סגל את הסדר".

ינון: "דווקא אתה, כטאלנט גדול, יודע כמה אנחנו בסופו של דבר סוג של פיונים בתוך מערכות. לעורכים יש בעלים וכל אחד מאתנו הוא בורג בתוך המערכת".

בן: "אני אחרי שני ספרים על נתניהו לא יודע לענות לעצמי על השאלה אם הוא אידיאולוג או אופרטוניסט. אם מישהו יאמר לו שבשביל להיפטר מכתבי האישום ולהישאר בשלטון הוא יהיה מוכן לשאת שוב את נאום בר אילן, שהוא נגד עמדותיו של אביו, הוא יאמר כן. זה הופך אותו לאופרטוניסט".

ינון: "אין לי ספק שהוא קודם כל אידיאולוג. ראינו את זה כשהוא עמד מול אובמה".

בן: "ב-2011 הוא היה צריך לבחור בין הישרדות בשלטון, לבין שחרור גלעד שליט בגלל מחאת הקיץ. הוא האיש שהמציא את המשפט 'אסור לדבר עם הטרור' והוא שחרר אלף רוצחים".