יפה יששכר, אמה של נעמה, הצעירה הישראלית שמוחזקת בכלא הרוסי, שלחה היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה שישקיע מאמצים לשחרור בתה לקראת הדיון בעניינה בעוד יומיים. "אמש פורסם כי שמונה מבכירי המשק הישראלי נעצרו ליממה בשדה התעופה ברוסיה, וגורשו חזרה לישראל כאחרוני הפושעים. אירוע מצער זה מתווסף לסירוב של הרוסים, שלא לאפשר לילדה ישראלית לחזור לחיק אביה המתגורר בישראל. שלא יהיה ספק, אדוני ראש הממשלה, הקשיחות הזו מכוונת  לישראל ולאזרחי ישראל. מדובר בעניין פוליטי ומדיני של רוסיה כלפי מדינת ישראל ואזרחיה בלבד", אמרה יששכר במכתבה לנתניהו.
"יש שיאמרו, כי העובדה שנעמה מחזיקה גם בדרכון אמריקאי, הובילה להקשחת היחס כלפיה ולהעלאת מחירה כנכס פוליטי. אינני מסכימה לכך, מפאת הסיבה הפשוטה, שמספר שבועות לאחר מעצרה של נעמה, נעצרה צעירה אמריקאית, עם כמות עצומה של סם בשטח רוסיה, והיא שוחררה לביתה כעבור מספר שבועות. לנעמה תפרו תיק מהרגע הראשון. היא סומנה כנכס פוליטי, אך ורק בגלל היותה אזרחית ישראלית, בעלת רקע צבאי קרבי בצה״ל. אני יודעת שממשלת ישראל מסכימה עם עמדה זו", ציינה עוד יששכר.
"כאמה של נעמה, אני רוצה להאמין, שאתה והצוות שלך, יחד עם אנשי משרד החוץ, עושים כל מאמץ על מנת לשנות את היחס של רוסיה כלפי מדינת ישראל. כולי תקווה, שמאמציכם המדיניים יישאו פרי כבר ביום חמישי הקרוב בשעה 10:00 בבית המשפט המחוזי. אני מייחלת לרגע, שבו שופטי בית המשפט יקבלו את הערעור של נעמה, יורו לשוטרים לפתוח את דלת תא הזכוכית המשפיל כל כך שבו נעמה תיאלץ לשבת אזוקה, ויאמרו לנעמה - את חופשיה".


עוד הוסיפה יששכר: "כל שאעשה, יהיה לגשת אליה, לחבק אותה חיבוק של אמא ולומר לה שאני מצטערת שלקח לי כל כך הרבה זמן להוציא אותה מהסיוט הזה. אדוני ראש הממשלה, אני יודעת שאתה עושה את כל המאמצים על מנת להפוך חלום זה למציאות ועל כך נעמה מבקשת להודות לך באופן אישי. אני מתפללת ומייחלת שנעמה תגיע לישראל ותדליק יחד איתך נר ראשון של חנוכה".

בפוסט שהעלתה אתמול לעמוד הפייסבוק הרשמי של מטה המאבק לשחרורה של נעמה, תיארה ליעד אחותה את תנאי הכליאה ואת מצבה הנפשי הקשה של אחותה. "זו הייתה הפעם הראשונה שלא ראיתי עליה טיפת אופטימיות. זה היה קשה מנשוא. היא בכתה הרבה, שיתפה אותנו שהיא מרגישה בחושך מוחלט, מפחדת מחוסר הידיעה, ואין לה מושג איך העתיד הקרוב שלה יראה. היא אמרה לנו: 'תמיד הייתי ילדה טובה בלי שום רקע פלילי. הייתי תלמידה טובה, שירתי בצבא והייתי מצטיינת. הסיפור הזה הפך לי את החיים. זה ישאיר עליי כתם שחור לתמיד", כתבה האחות המודאגת".
 
עוד כתבה, כי למרות המצב, משתדלת נעמה לשמור על תקווה, ומרבה לחשוב על הרגע בו תשוב לביתה ולשגרת חייה: "כל מה שבא לי לעשות, הפנטזיה הכי גדולה שלי, זה לרכב ברחובות תל אביב על האופניים שלי, ולהיות מסוגלת לכבות לעצמי את האור בלילה", אמרה נעמה לאחותה. את השיחה, שהתקיימה בתא ביקורים מבעד לזכוכית מפרידה, סיימו בני המשפחה בפרידה כואבת נוספת ובשאיפה לקדם את ענייניה המשפטיים כדי להשיב אותה ארצה בהקדם. "אני מחזיקה אצבעות שכל יום שעובר מקרב אותנו לרגע שבו נוכל לשבת יחד, להחזיק ידיים, להתחבק ולצחוק", חתמה ליעד את הפוסט שכתבה.כזכור, ערעורה של יששכר, שנשפטה לשבע וחצי שנות מאסר בכלא הרוסי בגין החזקת סמים, נדחה בסוף השבוע שעבר, ואמור להתקיים במועד חדש השבוע. בקשתה של יששכר לנכוח פיזית באולם בית המשפט, שהוגשה בשיחת וידיאו מבית המאסר, התקבלה בידי השופטים, שנאותו לדחות את מועד הדיון.