הנסיך צ'רלס, יורש העצר הבריטי, יגיע לישראל בחודש הבא, ואז יבקר גם ברשות הפלסטינית, כאורחו של אבו מאזן. כך הודיע אתמול בית המלוכה הבריטי. ההודעה התפרסמה בין היתר בחשבון הטוויטר הרשמי של בית המלוכה. הנסיך צ'רלס הוזמן אישית על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין להשתתף בטקס לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ־בירקנאו בפולין. ארבעה ימים לאחר הכינוס ביד ושם אמורה להגיע לאושוויץ רעייתו של הנסיך, הדוכסית מקורנוול קמילה. כ־200 ניצולי שואה ישתתפו באירועים לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה.



בהמשך להודעה הרשמית של ארמון המלוכה בלונדון על ביקורו הצפוי של הנסיך בישראל, שלח הוא עצמו איגרת אישית לנשיא המדינה ריבלין ובה בישר כי הוא נענה להזמנתו. במכתבו הודה הנסיך לנשיא על ההזמנה להשתתף בכנס המנהיגים ב־23 בינואר 2020, וציין כי יגיע כדי להביע את כבוד עמוק בשמו אישית ובשם העם הבריטי.



הנסיך העלה על נס את מלאכת הזיכרון וההנצחה שעליה עמלים ביד ושם וציין את שיתוף הפעולה בין ארצו למוסד הזיכרון, הנמשך שנים רבות, במטרה שהאנושות לעולם לא תשכח את הזוועות שבוצעו נגד העם היהודי בתקופה האפלה והנוראה ביותר שידעה ההיסטוריה האנושית. הנסיך צ'רלס הוא אחד מעשרות המנהיגים ברחבי העולם שאישרו את השתתפותם בפורום השואה העולמי החמישי, שיתקיים ביד ושם בירושלים, בהזמנת נשיא המדינה. האירוע יתקיים בתאריכים 22־23 בינואר תחת הכותרת "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות".



לאירוע הוזמנו כ־50 ראשי מדינות שונות. עד כה אישרו את השתתפותן 44 משלחות ממלכתיות ואמורים להגיע ארצה נשיא רוסיה, נשיא צרפת, נשיא גרמניה, נשיא איטליה, סגן נשיא ארה"ב ומנהיגים נוספים. משרד החוץ ינהל את הטיפול המדיני והלוגיסטי במשלחות רמות הדרג.



המחלקה לאורחים רשמיים במשרד החוץ תכין לכל מנהיג ומשלחתו תוכנית ביקור פרטנית, הכוללת ליווי צמוד 24/7 של נציג המשרד, מרגע הנחיתה בארץ ועד להמראה חזרה לארצותיהם. השגרירים הישראלים צפויים גם הם ללוות את האורחים. לכל משלחת נתפרת תוכנית ביקור ייחודית, בהתאם לבקשות ולצרכים הספציפיים שלה, נוסף לאירועי העוגן - ארוחת ערב בבית הנשיא ב־22 בינואר והאירוע המרכזי ביד ושם ב־23 בינואר.



"זה כבוד גדול בשבילנו שהנסיך צ'ארלס ישתתף בפורום השואה העולמי החמישי שיתקיים בירושלים בחודש ינואר", אמר ד"ר משה קנטור, נשיא פורום השואה העולמי. "הנסיך צ'ארלס הוא סמל לסמכות מוסרית ומזוהה כמנהיג מוביל נגד אי סובלנות, שנאה ואנטישמיות. החלטתו להשתתף בכנס חסר התקדים העוסק בזיכרון השואה ומאבק באנטישמיות בביקורו הרשמי הראשון בישראל מבטאת עוצמה", הוסיף קנטור.