גורמים בסביבת רה"מ התייחסו הערב (רביעי) לפרשת נעמה יששכר, הצעירה הכלואה בכלא הרוסי וציינו כי העניין "ייקח עוד זמן". "בדבריו אתמול התכוון רה"מ נתניהו לומר שהוא מחויב להביא את נעמה יששכר הביתה. זה ייקח עוד זמן. מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך", אמרו הגורמים.

יששכר כאמור הכלואה ברוסיה מאז אפריל, לאחר שנמצאו בתיקה 9.5 גרם חשיש, ובעקבות כך הורשעה ונידונה לשבע וחצי שנות מאסר. עורכי דינה הגישו ערעור לבית המשפט ברוסיה, בבקשה להביא לשחרורה בהקדם. הדיון בעניינה אמור היה להתקיים בשבוע שעבר, אך נדחה למחר, לאחר שיששכר ביקשה להיות נוכחת באולם בעת הדיון.
 
בכנס בחירות של הליכוד אתמול בחיפה אמר נתניהו כי הוא "מבטיח להביא את נעמה יששכר הביתה". דבריו של נתניהו הגיעו לאחר שאמה של נעמה, יפה, ביקשה מראש הממשלה לפני ימים אחדים שישקיע מאמצים בעניינה לקראת הדיון היום. היא כתבה לנתניהו: "אמש פורסם כי שמונה מבכירי המשק הישראלי נעצרו ליממה בשדה התעופה ברוסיה וגורשו חזרה לישראל כאחרוני הפושעים. אירוע מצער זה מתווסף לסירוב של הרוסים לאפשר לילדה ישראלית לחזור לחיק אביה המתגורר בישראל. שלא יהיה ספק, אדוני ראש הממשלה, הקשיחות הזו מכוונת לישראל ולאזרחי ישראל. מדובר בעניין פוליטי ומדיני של רוסיה כלפי מדינת ישראל ואזרחיה".
 
במקביל, עלה הנושא גם בפגישתם של שר החוץ ישראל כ"ץ ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. כ"ץ הביע תקווה שהנשיא פוטין יקבל את בקשת החנינה שהוגשה לו וסיפר כי ביקש להגביר את תכיפות הפגישות בין נעמה לבני משפחתה. המשבר ביחסים בין המדינות יעלה במסגרת דיאלוג קונסולרי שעתיד להיערך היום בירושלים, בהשתתפות אנשי משרד החוץ ורשות האוכלוסין, ומשלחת רוסית שבה חברים בכירים ממשרד החוץ הרוסי. בשיחות יעלה גם עניינה של יששכר. 

כ"ץ הבהיר כי "ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסיה עם רוסיה וקידום הסחר והתיירות בין המדינות. הדיאלוג הוא כלי חשוב לחיזוק הקשר. הנחיתי את הנהלת המשרד להוביל לפתרון מהיר של נושא עיכוב כניסת ישראלים לרוסיה ולשימת דגש על ציפייתנו לחזרתה המהירה של נעמה יששכר למשפחתה".