בצל החלטת תובעת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לפיה קיים בסיס לפתיחת חקירה בחשד לביצוע פשעי מלחמה מצד ישראל בגדה המערבית, במזרח ירושלים ובעזה, התייחס הבוקר (ראשון) שר החוץ, ישראל כ"ץ, לסוגיית פינוי חאן אל אחמר, ואמר בראיון בכאן ב' כי "אנחנו לא מפנים את חאן אל אחמר בגלל החשש מבית הדין הבינלאומי הפלילי - חשש שזה יהיה 'הקש האחרון' מבחינתם". 

בתוך כך, השר נערך גם לפריימריז לראשות הליכוד, שייערכו בקרוב. "יש פריימריז לראשות הליכוד בין סער לנתניהו. אני ראש המטה של נתניהו. תפקידי, כמו חברים רבים שפועלים איתי, הוא למקסם את התמיכה בנתניהו", הבהיר כ"ץ. 
יהיו בחירות לרשימה?
"יש פסיקה התחלתית של בית הדין. בסופו של דבר, יש לוח זמנים והיערכות, וצריך להגיש את הרשימה קצת אחרי אמצע ינואר, כך שלוח הזמנים מאוד מוגבל. יש גם טיעון שחברי הכנסת שנבחרו לא כיהנו בכלל. עמדת הליכוד שהיא שלא יהיו פריימריז עכשיו. הייתה פסיקה ראשונה, ואני מקווה שבפסיקה הכוללת הרצון הזה יבוא לידי ביטוי. אני לא חושש באופן אישי מפריימריז, כי נבחרתי בשלוש המערכות האחרונות במקום השני, השלישי והרביעי". 

לדברי השר, "יש כאן התגייסות תקשורתית עצומה לטובת גדעון סער, לא בגלל סגולותיו, אלא בגלל שהוא נגד ביבי. אנשי הליכוד מבינים שמישהו רוצה להכתיב להם מסקנה. העוצמה בנתניהו היא עוצמה אחרת של תמיכה, עוצמה חריגה, שאפילו לא ראיתי במערכות הבחירות האחרונות. אני אומר לעצמי - מתי איש ליכוד יכול לקבל כל כך הרבה פרגון מהתקשורת? זה בדרך כלל קורה כשהוא פורש מהחיים הפוליטיים. את בגין ושמיר לא שיבחו, אבל אחרי שעזבו שיבחו". 

"ההתקפות של סער על נתניהו מזכירות את כחול לבן יותר מאשר ויכוח פנימי בליכוד", המשיך שר החוץ. "הוא לא הבין את היקף התמיכה בנתניהו, הוא עשה טעות פוליטית. אני לא רואה הנאה גדולה בלהיות מובס בדרך להתמודדות עתידית. יש המון ביקורת על מה שעשה. הוא בעצם חובר לקבוצת אנטי-ביבי".

סער השיב לדברי כ"ץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לפני מספר ימים אמרתי בחאן אל אחמר כי לא הובאה סיבה מדוע הפינוי מתעכב. היום גילינו מה הסיבה: ממשלת ישראל פוחדת מהאג. זה גם מבהיר את אוזלת היד מול ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C בשנים האחרונות. נדרש שינוי ונעשה אותו בעוד ארבעה ימים כדי להאבק על עתיד יהודה ושומרון במעשים ולא בדיבורים".