הזירה מתחממת: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (ראשון) לדיון שצפוי לקיים בג"ץ בשאלה האם הוא יוכל להרכיב ממשלה, לאחר שהוגשו נגדו כתב אישום. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם - זה העם, לא אף אחד אחר. אחרת זה פשוט לא דמוקרטיה". 
בתוך כך, חבר הכנסת גדעון סער כתב: "השאלה אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה אינה שאלה משפטית אלא פוליטית ולא נכון שבג"צ יתערב בסוגיה. החוק ברור. ראש ממשלה לא מחליפים באולם בית-המשפט אלא בקלפי. נתניהו לא הצליח פעמיים להרכיב ממשלה ולא סביר שיצליח. הצבעה עבורי ביום חמישי תבטיח הקמת ממשלת ליכוד וחילוץ המדינה מהמשבר המתמשך".

מוקדם יותר היום, בג"ץ קיבל עתירה שהוגשה על ידי 67 עותרים בבקשה לקיים דיון סביב השאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום. בהחלטתו, קבע בג"ץ כי יש לקיים דיון בנושא ב-31 לדצמבר, והורה ליועמ"ש מנדלבליט לגבש חוות דעת בסוגיה עד 48 שעות לפני מועד הדיון שייקבע, כלומר, עד ה-29 לדצמבר.  בין העותרים, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, המחזאי יהושע סובול, אנשי אקדמיה, יזמים חברתיים ומשקיעים. 
בתגובה, ח"כ מיקי זוהר כתב בחשבון הטווויטר שלו: "אם בג״ץ יקבל החלטה שערורייתית ויתערב בעניינים פוליטיים בכך שיכריז שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה, תהיה לכך תשובה חדה וברורה: 1. פסקת ההתגברות בשלוש קריאות מיד עם תחילת כהונת הכנסת הבאה. 2. ביטול ההחלטה לאתלתר שתאפשר לנתניהו כן להרכיב. אם יש משהו שמגדיל את הסיכוי של 61 לימין, זה זה".