בג"ץ הודיע הערב (ראשון) כי הוא ידון בשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה, לאחר שהוגשו נגדו כתב אישום. בית המשפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לצדק צפוי לדון בסוגיה בהרכב מורחב של תשעה שופטים, ב-31 לדצמבר. הפרשן הפוליטי של חדשות 13, רביב דרוקר, התייחס בתוכניתם של בן כספית ואריה גולן ב-103FM לדרישה מבית המשפט העליון לדון בשאלת הטלת הרכבת הממשלה על אדם המואשם בשוחד: "זו החלטה בלתי אפשרית".



"הגיע שופט שעוד לא חווה את כל הטרלול של השנים האחרות ודיבר בהיגיון על החלטה כזאת אחרי בחירות. המערכת כל כך שחוקה מהמסע שהיא עוברת והיא דוחה את הנושא כדי לא להכריע בנושא".



אין סיכוי שהם יצאו טוב מהחלטה שכזאת.


"נכון. אני לא זוכר החלטה כל כך קשה שבג"ץ עמד בפניה".



כי כל הדברים האחרים הפיכים.


"פעמיים היו חוקים מפורשים בהם שרים לא היו צריכים להתפטר ולחכות עד שיינתן פסק דין חלוט, אך בג"ץ הפנה את החיצים לראש הממשלה או למועצת העיריות שיש לפטר את האנשים".



 

מדובר בהרכב של תשעה שופטים. הרכב מורחב.

"אני חושב שזה שלב בו צריך להביא שופטים מקפריסין או מהכדורגל. אין שופט ישראלי שיכול לעמוד בהחלטה הזאת. אם מישהו היה מזמן אותי להיות שופט עליון או המזכירה שלו אני לא יודע מה הייתי עושה. מצד אחד זה בלתי סביר בעיניי שראש ממשלה יכהן תוך כדי האשמות על שוחד. מנגד, הצד השני הצליח להטיל כאן פחד עצום, ואני לא רוצה לדמיין מה תהיה התגובה לכך".

בגלל הפחד או בגלל האמירה שהציבור צריך להכריע ולא בית המשפט?
"לפני עשר שנים לא היינו מדמיינים שנגיע למצב כזה. שראש הממשלה לא היה מתפטר מיוזמתו. עוד אצל אריאל שרון היה ברור שאם יוגש נגדו כתב אישום הוא יתפטר בכל מקרה. גם אז אותו החוק היה קיים".