ההליך למינוי מפכ"ל נעצר: השר לביטחון פנים, גלעד ארדן החליט להקפיא את הליך בחירת המפכ"ל הבא של המשטרה, לאחר שנה שבה מכהן ממלא מקום. הסיבה: היועצת המשפטית של המשטרה מסרבת להעביר למשרדו את בדיקות הפוליגרף המלאות של המועמדים לתפקיד. הסיפור פורסם לראשונה הבוקר (שלישי) בכאן ב'.


בסביבתו של ארדן אומרים כי עמדתה של היועמ"שית מונעת ממנו לבחון את התמונה המלאה לגבי כל אחד מהמועמדים, שאת חלקם כבר ראיין אתמול, ואחרים צפויים להתראיין במשך היום. היועמ"שית טוענת כי מציאות זו פוגעת ביכולתו לבחור את המועמד הראוי ביותר לתפקיד.

ארדן מסרב להמליץ על שם כלשהו כמועמד מבלי שיקבל לעיונו את בדיקות הפוליגרף של המועמדים ובעיקר נוכח העובדה שהוא לא רוצה "להיחשף להפתעות" במסגרת הבחינה של הוועדה למינוי בכירים. זאת, ככל הנראה, כמסקנה מאירועי השנה שעברה, במהלכה ביקש למנות את ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל, אך הוועדה למינוי בכירים פסלה את מועמדותו בשל עניינים שעלו לכאורה במהלך הדיונים בעקבות דיווחים שהעמידו במבוכה את בחירתו, עד כדי שהביאו לפרישתו מהירוץ. 
הפעם השר לביטחון פנים, כך לדברי גורמים המעורים בפרטים, מסרב להיקלע לסיטואציות מביכות חרף העובדה שהוא רואה חשיבות עליונה במינוי מפכ"ל קבוע, כפי שציין בפנייתו ליועץ המפשטי לממשלה אביחי מנדלבליט. משכך הוא החליט כבר עתה לעצור את ההליך לנוכח עמדת יועמ"שית המשטרה.