ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שוחח הערב (חמישי) בטלפון עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על המצב באיראן ובסוריה. בנוסף, העלה ראש הממשלה פעם נוספת את בקשתו להביא לשחרורה של נעמה יששכר, הישראלית שמרצה עונש של שבע וחצי שנים, בעקבות תשעה וחצי גרם חשיש שנמצאו בתיקה.


מנהיגי המדינות בירכו זה את זה בברכות חג החנוכה ונובי גוד.



אמה של נעמה, יפה, הודתה לראש הממשלה בעקבות השיחה, ומסרה: ״מר נתניהו, ברצוני למסור לך באופן אישי כי לאחר התעקשות אישית של נעמה במהלך כל הימים האחרונים,  היא זכתה להדליק נר של חנוכה בכלא הרוסי עם שליח חב״ד, הרב שייע דויטש, ולאכול סופגנייה. נעמה ביקשה לברך בעצמה על נרות החנוכה והתפללה שאת ברכת שהחיינו תעשה בישראל. אני מבקשת אדוני  ראש הממשלה,  אנא עשה ככל יכולתך לשכנע את ידידך הנשיא פוטין לאפשר לנעמה להדליק נר כאדם חופשי במדינת ישראל יחד עם אזרחי ישראל ועמך כראש הממשלה של מדינת  ישראל והעם היהודי וזאת בטרם שתעבור בימים הקרובים לכלא מרוחק מאד  ברוסיה שיקשה עליי לבקר אותה״.


כזכור, בית המשפט הרוסי דחה את הערעור שהגישו עורכי דינה של יששכר, בבקשה להביא לשחרורה בהקדם, במהלכו טענה כי לא הודתה בכך שהיא החזיקה בסמים בתיקה ושכלל לא היו ברשותה סמים. עוד אמרה כי ההודאה שנלקחה ממנה זויפה. שוחחתי היום בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על איראן והמצב בסוריה.


לאחר ההחלטה מסרה משפחתה כי הם "מצטערים וכועסים. כולם ראו את הפארסה שהתנהלה כשנעמה מבודדת בתא זכוכית. נעמה לא צריכה לשאת על הכתפיים שלה את כל האינטרסים והמחלוקות בין ישראל לרוסיה. אנו מבקשים מראש הממשלה, תממש את התחייבותך. אל תאפשר מצב שבו פוטין נוחת בישראל לטקס ממלכתי בלי שנעמה שבה הביתה".



נתניהו דיבר לאחר החלטת בית המשפט הרוסי עם יפה יששכר, ואמר לה כי "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט - אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה". ימים ספורים לפני כן, אמר נתניהו בכנס בחירות של הליכוד בחיפה, לקראת הפריימריז לראשות התנועה, כי הוא "לא קוסם אבל מבטיח להביא את נעמה יששכר הביתה".