לקראת הדיון שיתקיים היום (ראשון) בקבינט המדיני-בטחוני לגבי הסדרה עם חמאס, זועמת משפחתו של סגן הדר גולדין על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שלטענתם בנם ואחיהם אינו חלק מההסכמות מול חמאס. "ברגע זה אושר לנו", צייץ אחיו צור, "אח שלי הדר גולדין אינו חלק מההסדרה, הוא לא הועלה באף שלב ובשום צורה".



מוקדם יותר היום תקפו לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר, את נתניהו ש"התחייב ציבורית ואישית שלא תהיה הסדרה ללא השבת הבנים. אנחנו מצפים ממנו שיעמוד בהתחייבויותיו ששמענו בפעם האחרונה לפני חודש וחצי", אמרו הזוג גולדין. עוד הוסיפו כי ״בשביל שקט מזוייף, הקבינט יחליט היום למכור את ערכי צה״ל ומדינת ישראל. ההסדרה כבר התחילה וישראל לא גבתה שום דבר מחמאס תמורתה".



צור גולדין. קרדיט: יוסי אלוני



"בעזה יש השקעות של מיליארדים, שדרוג של תשתיות המים, החשמל והביוב ובנוסף מוקמים בתי חולים ומפעלים. ממשלת ישראל החליטה לתת פרסים ומתנות לחמאס בלי לדרוש תמורתם דבר. אין עוד מדינה בעולם שהיתה מוכנה להעביר מאות מיליונים של דולרים לעזה, לעודד ולתמוך בפרוייקטים של מיליארדים ולהמשיך לעמוד מנגד כשחמאס מחזיק בידיו שני חיילים ושני אזרחים״.



במקביל יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, שוחח עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ גבי אשכנזי וביקש ממנו לכנס דיון דחוף של בנושא מדיניות ההסדרה עם חמאס. כמו כן ביקש ליברמן לקחת חלק בדיון כשר הביטחון לשעבר.  



על פי הדיווחים, במסגרת ההסכם ישראל תתחייב להעניק הקלות אזרחיות לתושבי הרצועה, ביניהן הגדלת מספר הסוחרים שנכנסים מעזה במספר פעימות, הרחבה של מרחבי הדיג, קידום פרויקט הנחת צינור הגז והגדלת הסיוע והעברת הציוד לבתי החולים. בנוסף, ידונו בשאלת הכנסת פועלים מעזה לשטחי ישראל, אך בנוגע לסעיף זה קיימת כרגע התנגדות מצד שירותי הביטחון.
 
במסגרת ההסכם, חמאס יתחייב לפעול לצמצום ירי הרקטות וצמצום הדרגתי של היקף צעדות השיבה על הגדר עד לעצירתן המוחלטת. בצה"ל מעריכים כי יכולתו של הארגון למלא את חלקו בהסכם מוגבלת, וכי לא יוכלו לבצע את ההתחייבויות במלואן.