נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס הבוקר (שלישי) ב"וועידת התחזיות 2020" של "כלכליסט" לדיון שנערך בבג"ץ, אשר דן בשאלה האם ניתן להטיל את הרכבת הממשלה על מועמד שהוגשו נגדו כתבי אישום. בהקשר זה אמר ריבלין כי "צריך להגן על נבחרי הציבור מהאפשרות להדחה בניגוד לרצון העם", אך הדגיש: "רצון העם הוא חשוב - אבל העם צריך לבחור נכון".


כשנשאל האם אדם שמואשם בשוחד יכול להרכיב ממשלה, השיב נשיא המדינה: "אני חושב שצריך להגן על הנבחרים מפני אפשרות להדיח אותם בניגוד לרצון העם. יש כאלה שמשנים את דעתם לפי זהות ראש הממשלה והשייכות הפוליטית שלו, אני לא משנה את דעתי".
 
"שמעתי מה קורה בבית המשפט העליון", המשיך הנשיא. "הבנתי שיכולים לשאול אותי שאלות. הואיל ובית המשפט דן בדבר שיגיע אליי, ראוי שלא אומר כלום, אם כי אני חושב שיש לי דעה. יש כאן דברים שצריך לדון בהם בכובד ראש. רצון העם הוא חשוב - אבל העם צריך לבחור נכון".

נתניהו. "כשנושא החנינה יגיע אליי אחליט". צילום: יהונתן ולצר/TPS
נתניהו. "כשנושא החנינה יגיע אליי אחליט". צילום: יהונתן ולצר/TPS


בהתייחס לאפשרות של מתן חנינה לנתניהו, אמר ריבלין: "הגיעו אליי הרבה שמועות, גם לגבי חנינה לנתניהו והרעיון להריץ אותו לנשיאות. כשהנושאים יגיעו אליי אני אחליט".

בתוך כך, ריבלין ביקר את התנהלות המפלגות במהלך המשא ומתן הקואליציוני, שפוצץ כידוע והוביל להליכה לבחירות נוספות. "אנחנו נכנסים לשנה ללא תקציב מדינה, ויש אולי כאלה שחושבים שאפשר בלי כנסת ורק עם ממשלת מעבר. אבל בתקציב של 1 חלקי 12 יש החלטות שלא תוכלנה להתגשם. עולה כבר השאלה האם ב-2020 יהיה בכלל תקציב? מי שחושב שאפשר שלוש בחירות בשנה יכול לחשוב שאפשר גם חמש".

"אני חשבתי שלא ייתכן שנלך לבחירות שלוש פעמים בשנה", הוסיף ריבלין. "מכאן ניסינו לרבע את המעגל ולעזור לפתור את הפלונטר עם מתווה הנשיא. נראה היה שראש הממשלה המכהן מקבל את המתווה במלואו וכששמעתי את הפרשנות שלו הבנתי שהוא לא מקבל אותה לגמרי".