דיון שני השבוע הנוגע בטיוטת מתווה הרגיעה ברצועת עזה התקיים היום (רביעי) בקבינט המדיני-ביטחוני. חברי הקבינט שוב דנו בעיקרי ההסכם שגובש בתקופה האחרונה בתיווכה של מצרים. ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, שמוביל את ההסכם ומפקח על גיבושו, הציג את הטיוטה לשרי הקבינט ונתן סקירה על המגעים המתקיימים בנושא וגם ענה לשאלות הנוכחים.

מצידה של ישראל, ההסכם עוסק בהקלות אזרחיות לתושבי הרצועה ובהן הגדלת מספר הסוחרים שנכנסים מעזה בכמה פעימות, הרחבה נוספת של מרחב הדיג, קידום פרויקט הנחת צינור גז והגדלת הסיוע והציוד לבתי חולים. בנוסף, נמצאת על הפרק גם שאלת אישור כניסת פועלים מעזה לישראל, אולם זו נתקלת בהתנגדות מצד השב"כ. בתמורה להקלות אלה, התחייב החמאס לפעול בצורה מוגברת למנוע את ירי הרקטות, ולצמצם באופן הדרגתי את צעדות השיבה על הגדר עד לעצירתן באופן מוחלט.

בסיומו של הדיון שנמשך כשעתיים נקבע כי ישיבת הקבינט נוספת שתעסוק בנושא הרגיעה תתקיים בשבוע הבא. לדברי גורם מדיני המעורה בפרטים, הדיון לא עסק בנושא השבויים והנעדרים ברצועת עזה. 

בעקבות ישיבת הקבינט, לאה ושמחה גולדין, הוריו של הקצין הנעדר הדר גולדין, הגיבו בחשבון הטוויטר שלהם: "הקבינט שאהב קרמבו ותות של חמאס: ‫היום יתקיים דיון נוסף בהסדרה שלא שממשיכה להפקיר את החיילים והאזרחים בידי חמאס. ‫רק בשבוע האחרון אישרה ישראל לחמאס לשווק טונות תותים ומאות אלפי קרמבואים למדינות במפרץ ואירופה. תדע כל אם עבריה שתות וקרמבו עזתים שווים יותר מחייל צה״ל או אזרח ישראלי".