סאגת מינוי מפכ"ל המשטרה: הוועדה המייעצת למינוי בכירים דחתה אתמול את בקשתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לבחון את שלושת המועמדים שלו לתפקיד - מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, הסמפכ"ל אלון אסור ומפקד מחוז ירושלים, דורון ידיד. 
 
הבוקר התראיין יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בכאן ב', והסביר את ההחלטה: "הוועדה איננה שותפה להליך הבחירה, זו לא ועדת סינון ומינוי. השר לא יכול להשיל מעצמו אחריות". לדבריו, "אם תשב הממשלה ותחליט שבסמכות השר להגיש יותר ממועמד אחד – זו תהיה החלטה שתשנה את הכללים. היום אנחנו יושבים על פי הכללים הקיימים. יש היגיון בכללים. הוועדה אינה שותפה להליך הבחירה. זו לא ועדת בחירה או סינון או ועדת מינוי. הוועדה בראשותי לא דנה באף מקרה ביותר ממועמד אחד. אולי בהרכבים אחרים היו החלטות אחרות".

בתגובה להחלטת הוועדה, הודיע אמש השר ארדן כי הוא שוקל שלא להמשיך בהליך למינוי מפכ"ל קבוע למשטרה. "על מנת שלא יווצר מצב, שפסילה של מועמד יחיד שהוגש, תשאיר את המשטרה או את שב״ס ללא מפקד קבוע לתקופה ארוכה נוספת, קיים הכרח לבדוק במקביל מספר מועמדים וכך להבטיח את השלמת המינוי", אמר ארדן, "לא מובן מדוע הוועדה מסרבת לבקשתי ומתעקשת על בדיקת מועמד אחד בלבד. יש לזכור כי היועץ אמנם קבע שאין מניעה להגיש את המועמדים לוועדה, אך באותה נשימה גם ביקש להעביר חלק מהמידע לבחינה ולשיקול הדעת של הוועדה".

עוד הוסיף ארדן ותקף: "לאור זאת, ולאור העובדה שהוועדה אינה פועלת לפי קריטריונים ברורים ולא ניתן לצפות איזה מידע נוסף יועבר אליה מהציבור, כולל על ידי גורמים בעלי עניין, ישנו חוסר וודאות בנוגע לתוצאת הליך האישור בוועדה ולכן בנסיבות המיוחדות הקיימות כיום טועה הוועדה כשהיא מסרבת לבקשה. בלתי נתפס, שוועדה שהוקמה בעבר על ידי הממשלה בכדי לייעץ ולסייע לשרים בהליכי המינוי, הופכת בפועל לגורם שקובע עבור השר את מי הוא יוכל להגיש לבדיקתה. זוהי עוד דוגמה לצורך לחזק את משילות הדרג הנבחר אשר האחריות על המינוי היא על כתפיו״.