קבלת פנים צוננת: ועד העובדים המדיניים במשרד החוץ פרסם היום (חמישי) פוסט מחאה בדף הרשמי של שגרירות ישראל באתונה, אשר הופנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרגל ביקורו במדינה. בסביבת ראש הממשלה ביקשו להוריד את הפוסט, אשר הועלה על ידי נציגי משרד החוץ בכ-40 מדינות בעולם.

"בשם ציבור עובדי משרד החוץ, בארץ וברחבי תבל, ברוך הבא לאתונה", נכתב בפתח הפוסט. "מקבלים פניך ופני הגברת נתניהו עובדי משרד החוץ, מי שהכשירו הקרקע, יזמו, תיאמו והכינו ביקור כה מורכב של ראש ממשלת ישראל, אחד מיני רבים מביקוריך המוצלחים ברחבי עולם, הצלחת מאמציך הבינ״ל, הצלחתנו, הצלחת עם ישראל".

"ברצוננו להזכיר כי שגרירות אתונה, בדומה לשאר מאה ומעלה נציגויות ישראל הפזורות ברחבי העולם פועלות מזה זמן רב ללא תקציב כלשהו, פגיעה של ממש באינטרסים הלאומיים, כמו גם במלאכת הקודש עצמה", צוין בהמשך. "אנה פנינו מועדות, איך יתאפשר להמשיך לתפקד כשהמציאות היום יומית היא העדר יכולת להמשיך ולבצע אפילו פעילות בסיסית וליישם את מדיניות החוץ של ממשלת ישראל".

הוועד חתם את דבריו באומרו כי "ידועה לך מכבר התנהלות משרד האוצר במלחמת החורמה שלו נגד שליחי המדינה בחו"ל ממשרדי החוץ, הביטחון והכלכלה, תנאי עבודתם ושכרם. כמי שמילא תפקידים דיפלומטיים, מהבכירים והחשובים, גודל המשימה מוכר לך, שמירת רוח הלחימה והייצוג בכל עת ובכל אתגר הם נכס לאומי שדי לפגוע בו. אנו קוראים לך, שוב וכפי שהבטחת לנו בדיוק לפני שנה, להתערב באופן מיידי ולעצור את התנהלות האוצר עד כדי התעללות. אנו משוכנעים ביכולתך לפתור סוגיה זו באופן מכבד וראוי ומאחלים לך הצלחה בביקורך זה שחשיבותו אינה דורשת מילים נוספות".