השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמור להחליט בימים אלה בסוגיית מינוי המפכ”ל הבא של המשטרה - ולפניו שתי אפשרויות: להמשיך את הליך המינוי ולהגיש לוועדת גולדברג (הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה) שם של מועמד יחיד לתפקיד, או להשאיר את המצב הקיים על כנו וכך להניח לניצב מוטי כהן להמשיך בתפקידו כמ"מ המפכ”ל, לפחות עד אחרי הבחירות שיהיו במרץ. 

נודע כי כבר ביום ראשון ינסה השר ארדן להעביר החלטה בישיבת הממשלה על שינוי במהות הוועדה, כדי שהממשלה, שהרכיבה את הוועדה, תאשר לה לקבל יותר משם של מועמד אחד לתפקיד הבכיר, כפי שכבר עשתה בכמה מקרים בעבר.

גורמים בסביבתו של ארדן אינם מסתירים את חוסר שביעות רצונם מהחלטת ועדת גולדברג, שנשענה על עמדתו של היו”ר, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שלא לאפשר לו להציג לפניהם שלושה מועמדים. לדברי המקורבים לשר, נדמה ש“כוונתו ממילא הייתה להכשיל את המינוי”.

בסביבת השר טוענים עוד כי גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ראה את נחיצות המינוי ולכן נתן אישור חריג לארדן ואף רמז שעדיף שהוועדה תבחן את שלושת המועמדים. ואולם, לדבריהם, הוועדה מחליטה אחרת ובעצם גורמת לעיכוב המינוי.
ל"מעריב" נודע כי ארדן נוטה לבחור בניצב כהן לתפקיד, שכן לזכותו עומדת העובדה שלא גרם לעימותים בין המשטרה למשרד לביטחון הפנים בכלי התקשורת, לא יצא בהצהרות מביכות, וכמו כן הוא מקיים קשר עבודה רציף עם השר ומתאים לקריטריונים של ארדן. בכל מקרה, בסביבתו של ארדן בטוחים כי זה בשבוע הבא יחליט על המשך הליך המינוי או על סיומו.