בכנסת מעריכים כי יועמ"ש הכנסת, עו"ד אייל ינון, יפסול עצמו מעיסוק בדיון על בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בשל אפשרות לניגוד עניינים מצידו בשל מעורבות אשתו בתיקי נתניהו. בעקבות ההחלטה הצפויה, עורך דין אחר מהייעוץ המשפטי של הכנסת יגיש את חוות הדעת. יצויין כי ינון טרם הודיע רשמית על פסילתו. ואולם, דובר הכנסת הכחישה את הדיווח, ומסר כי "היועץ המשפטי לכנסת אינו מתכוון לפסול את עצמו מעיסוק בנושאים הפרוצדורליים שעומדים עתה על הפרק".

הליכוד הוציא הודעה רשמית בעקבות הדברים, בה נמסר כי "עורך דין אייל ינון נמצא בניגוד עניינים חמור שעולה לכדי חשד בפלילים. הוא התחייב שלא יעסוק בענייניו של ראש הממשלה נתניהו במישרין או בעקיפין, והוא עסק ועוסק בהם בפועל. לא יתכן שביד אחת זוגתו תחליט על כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, וביד השנייה הוא יסכל באופן תקדימי את בקשת החסינות שלו. עליו להשעות עצמו מתפקידו לאלתר".

בנוסף, גורמים בליכוד מסרו מוקדם יותר ל"מעריב" כי "במידה ואייל ינון יפסול עצמו מעיסוק בדיונים על בקשת החסינות של ראש הממשלה, נשקול לעתור לבג"ץ".

במהדורת החדשות של ערוץ 13, נחשף כי גורמים בפרקליטות תקפו כי "בושה וחרפה של נתניהו ואנשיו - כדי להפחיד וכדי שלא יתקבלו החלטות נגד נתניהו. אין פה שום ניגוד עניינים. מסע ההסתה שהתחיל במשטרה עבר לפרקליטות ולפרקליט המדינה, משם ליועץ המשפטי לממשלה ועכשיו ליועץ המשפטי של הכנסת. השלב הבא יהיה השופטים".

עוד נמסר כי היועץ המשפטי לכנסת בעצמו נסער מהתערבות הליכוד בעניין ואמר בשיחה עם מקורביו כי "לא אכנע לטרור כלפי הפרקליטות ומערכת המשפט".

במסמך משנת 2017 שהעבירה אשתו של ינון, עו"ד עמית הררי, נכתב כי "בן זוגי, עוה"ד אייל ינון משמש כיועץ המשפטי לכנסת. בהתאם להסדר למניעת ניגוד עניינים עליו חתם עוה"ד ינון, הוא לא יהיה מעורב בטיפול בעניינים המצויים בטיפולי. התחייבות כאמור נערכה במקביל להסדר זה, והיא הועברה לעיונה של היועצת המשפטית למשרד המשפטים ולידיעתה".

בעקבות ההחלטה, צפוי עיכוב של מספר ימים בבקשת יו"ר הכנסת אדלשטיין לקבל חוות דעת נוספת מהייעוץ המשפטי לגבי סמכוותו להורות או לעכב הקמת ועדה שתדון בחסינות רה"מ. בליכוד ידרשו את פסילת חוות דעתו של ינון בנושא הקמת ועדת החסינות. ״אייל ינון קיבל את ההחלטה הנכונה, יש לבטל גם את חוות הדעת הקודמת שפורסמה על ידו ממש לאחרונה בעניין הקמת ועדת הכנסת״, אמר ח"כ מיקי זוהר

גורם בכיר בכחול לבן אמר בעקבות הפסילה כי "למרות העיכוב הצפוי נחושים להמשיך בהליך שיביא לכיון ועדת כנסת בהקדם האפשרי". ח"כ איציק שמולי (עבודה) יצא להגנתו של ינון וכתב בטוויטר בנושא: "לאור הניסיון הבוטה והמכוער להטיל בו דופי ולייחס לו מניעים זרים, מרגיש חובה לומר את מה שצריך היה להיות המובן מאליו: אייל ינון הוא משפטן מקצוען ואדם הגון וישר. אלה הששים להתנפל עליו יודעים היטב שגם עבור שמו וכבודו תפקידו וממלכתיותו לא יאפשרו לו להתעמת עם נבחרי ציבור המוציאים דיבתו".

בפנייה שהגיש הבוקר ח"כ זוהר לעו"ד ינון, נכתב: "אמש דווח באמצעי התקשורת כי בת זוגך, עו"ד עמית מררי המשנה ליועמ"ש, הינה בכירה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתבי האישום נגד ראש הממשלה. מדיווח זה עולה חשד כבד לניגוד עניינים חמור סיותר בשבתך בעניינו שך ראש הממשלה נתניהו. לא ייתכן שיד אחת מחליטה על כתב אישום נגד ראש הממשלה, בעוד היד השנייה מסכלת את בקשתו לחסינות". 

עוד הוסיף זוהר: "לאור זאת אני פונה אליך בדרישה כי תפסול את עצמך מלטפל בכל עניין שקשור לראש הממשלה נתניהו, תמנע מכל החלטה במישרין או בעקיפין בענייניו של ראש הממשלה ותמשוך לאלתר את כל חוות הדעת שלך בעניינו".

דובר הכנסת מכחיש

זמן קצר לאחר פרסום הידיעה, הכחיש דובר הכנסת את הנטען בה. לדבריו, "היועץ המשפטי לכנסת אינו מתכוון לפסול את עצמו מעיסוק בנושאים הפרוצדורליים שעומדים עתה על הפרק. היועץ המשפטי לכנסת דוחה בתוקף את טענת ניגוד העניינים המופנית כלפיו, לאור חוות דעתו מאתמול לפיה ועדת הכנסת מוסמכת לדון בבקשות חסינות בפגרת הבחירות. הסוגיות הנמצאות על שולחנו של יועמ״ש הכנסת הן בעניינים פרוצדורליים פנימיים של הכנסת, ולא מתקיים בשלב זה כל דיון בבקשות החסינות עצמן או בשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בהגשת כתב אישום, עניינים שהיועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בהם".   
 
הוא הוסיף כי "בעניינים הפנימיים של הכנסת, אף אלה הנוגעים לבקשות החסינות, ליועץ המשפטי לממשלה או לאנשי משרד המשפטים אין עמדה או מעמד, וכך גם מסר בא כוח היועץ המשפטי לממשלה בתגובתו לבג״ץ במסגרת עתירות שהוגשו נגד חוות דעת קודמת של היועץ המשפטי לכנסת בעניינים אלה".
 
"עוד יצוין", המשיך דובר הכנסת, "כי לאחר פרסום חוות הדעת הקודמות של היועץ המשפטי לכנסת שעסקו בעניינים פרוצדורליים המצויים אף הם בזיקה לבקשות החסינות לא הועלתה טענה של ניגוד עניינים, על אף שהעובדות הרלוונטיות היו ידועות לכל גם באותו מועד. העלאת טענה של ״ניגוד עניינים״ רק בעקבות מסקנת חוות הדעת מאתמול, שכנראה אינה מוצאת חן בעיני מי מהצדדים הנוגעים בדבר, היא עניין ציני ומלאכותי שנועד להלך אימים על היועץ המשפטי לכנסת". 
 
את דבריו חתם באומרו כי "היועץ המשפטי לכנסת חתום על הסדר ניגוד עניינים ומקפיד עליו קלה כחמורה במהלך כל השנים שבהם הוא ובת זוגו נושאים בתפקידיהם במקביל. כאמור, אם וכאשר יתקיים דיון בבקשות החסינות בכנסת ובטענות המהותיות הקשורות לשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה להגיש את כתבי האישום, היועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בכך".