שר הבריאות, העבודה והרווחה לשעבר מטעם ש"ס, שלמה בניזרי, התראיין לתכניתם של אבי בניהו וינון מגל ב-103FM, בעקבות דבריו של הרב הראשי הספרדי לישראל, יצחק יוסף, המכונה גם "הראשון לציון", שהוקלט כשהוא משתלח בחלק מעולי ברית המועצות לשעבר, ואף קורא להם "גויים שונאי דת".

"אני לא מצליח להבין את מה ששמעתי ומה שקראתי". אמר השר לשעבר בניזרי בעקבות הדברים, והוסיף כי "קראתי שהעלו עשרות אלפי גוים, חלק מהם קומוניסטים. הם לא יהודים ומצביעים למפלגות..."

קומוניסטים? אני לא ראיתי שהמפלגה הקומוניסטית גדלה במנדט אחד אפילו
"עובדתית אני רוצה לבדוק אם היה כאן משהו שהרב אמר שהיה שקרי ולא נכון".

הוא אמר שהביאו אותם בכוונה כנגד החרדים.
"הוא לא אמר כך. הוא אמר שהעלו אותם לארץ שיהיה משקל נגד החרדים כשיהיו בחירות. המדיניות של מרצ ומפלגות אחרות היא לכיוון מדינת כל אזרחיה. אדרבה, כשהם רואים את החזרה בתשובה והריבוי הטבעי במדינה הם חוששים לעתידה של מדינה דמוקרטית וחילונית ולכן רוצים לייבא כמה שיותר מחו"ל. מדינת ישראל בהגדרתה היא מדינה יהודית לעם היהודי".

מה זאת אומרת לייבא? ייבאו כאן אנשים מצפון אפריקה, מרוקו, תוניס או עיראק?
"שם לא הייתה טענה לגבי יהדותם. מי שבנה את הארץ זה ההורים שלי שהגיעו מצפון אפריקה וההורים שלך שהגיעו מסוריה".

והם ממשיכים לבנות את המדינה היום.
"אזכיר לכם שגל העלייה הגדול החל בשנות התשעים כשש"ס שלטה במשרד הפנים והקליטה. מי שיש לה יד גדולה בהבאת העולים מרוסיה היא ש"ס".

לך תבקר ביחידות צה"ל היום. ברפאל ובתעשייה האווירית. התזמורת האנדלוסית היא כולה רוסית. הם גם בונים את המדינה.
"היעוד של מדינת ישראל הוא מדינה יהודית. יש כאן לקונה בחוק שצריך לטפל בה בנוגע לחוק השבות. לא ייתכן שדברים שהיו מתאימים לפני חמישים שנה יתאימו היום. אמנם הסבא היה יהודי אך האמא גויה יחד עם הילדים והנכדים כשהסבא היהודי בכלל לא עולה. אני מציע לחזור לאורגינל ולתקן את חוק השבות. אם היהודי עולה עם המשפחה שלו, מילא. אם יהודי לא עולה, למה להעלות את האנשים שאין להם זיקה ושייכות?"

אתה תומך בנתיב בגיור שהמציא אלעזר שטרן?
"לפי הפרסומים במרכז הישראלי לדמוקרטיה, הרוסים לא רוצים להתגייר ורק 7% מהם התגיירו. הם מרגישים שהם כבר חלק מאזרחי ישראל ולא מרגישים שונים גם אם חלקם נוצרים או אתאיסטים. הם לא רוצים להתגייר".

בניהו: אני מתנגד לשנות את חוק השבות. אני מכיר משפחות שבהגדרתם הם לא יהודיות אך גדלו באורך חיים יהודי.
"מה זה קשור. אם תהיה חייל במשמרת ולא תצום אז אתה לא יהודי? יש כללים ליהדות. מי שבן לאמא יהודית הוא יהודי".

מגל: בסוף זה משנה סדרי עולם במדינה. במדינת ישראל יש אנשים שיוצאים נגד היהדות מתוך אג'נדה פוליטית. בניהו: אני מסתכל על הדברים מלמעלה. קלטנו בישראל מיליון וחצי עולים מחבר המדינות ובכל זאת יש יותר אנשים שצמים ביום כיפור, שומרים כשרות בפסח. המדינה לא הולכת למקומות אחרים. הצעירים צמאים לתרבות יהודית וכל אחד בשיטתו שלו.

"אם אתם רוצים לאבד את הזהות של מדינת ישראל כמדינה יהודית – זאת הדרך. יש לנו מאות אלפים של עובדים זרים שחיים במדינת ישראל יחד עם כל מיני אנשים שבאים דרך אשרות מרוסיה וכולי".