שקט מתוח, לעת עתה: הכוחות האמריקאים וסוללות הפטריוט בכלל המזרח התיכון העלו את רמת הכוננות לגבוהה ביותר, מתוך חשש לתקיפה אפשרית מצדה של הרפובליקה האיסלאמית כתגובה לחיסולו המפתיע של קאסם סולימני בסוף השבוע שעבר, כך דווח היום (שלישי) ב-CNN. גורמים רשמיים בבית הלבן טענו כי החיסול יצא לפועל בכדי למנוע פעולה התקפית שתכנן הגנרל האיראני, ושמטרתה הייתה לסכן חייהם של אמריקאים השוהים באזור. 

כמו כן, כוחות מודיעין אמריקנים אישרו כי זיהו בימים האחרונים תנועה מרובה של כלים צבאיים איראנים, כהכנה לפעולת תגמול נגד הכוחות האמריקנים ואף במטרה להגן על מערכות נשק אסטרטגיות ויקרות. 

הבוקר אישרר היועץ לבטחון לאומי, רוברט אובראיין, את הסברה לפיה חיסול הגנרל האיראני נבע ממודיעין מדוייק וראיות מוצקות על תכניתו של סולימאני לפגוע בדיפלומטים ואנשי צבא אמריקנים.



מנגד, ברפובליקה האסלאמית ממשיכים לבכות על מות המנהיג הצבאי ולא מהססים להתבטא באיומים: "פעולת חיסול סולימאני היא טרור ממלכתי", לדבריו של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, בראיון היום ל-CNN. עוד הוסיף: "זהו מעשה תוקפנות נגד איראן, ואיראן תגיב באופן יחסי, לא בחוסר פרופורציות ולפי הדין, שכן איננו אנשים חסרי גבולות וחוק כמו דונאלד טראמפ".

לכתבה המלאה ב-CNN