הקרב על חסינות ראש הממשלה מגיע היום לנקודת ההכרעה, בשעה שיו"ר הכנסת והיועץ המשפטי לכנסת צפויים לפרסם את החלטותיהם בנוגע להקמה של ועדת הכנסת שתדון בחסינותו של בנימין נתניהו. בכנסת מעריכים שיועמ"ש הכנסת עו"ד איל ינון יקבע כי ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אין סמכות למנוע את הקמת ועדת הכנסת - והיו"ר יאמץ את ההחלטה תחת מחאה. מנגד, בליכוד שוקלים לעתור לבג"ץ בניסיון למנוע את המהלך.

נתניהו העלה אמש לרשתות החברתיות סרטון שבו תקף בחריפות את כחול לבן ואמר כי "לא מעניין אותם שיועמ"ש הכנסת נמצא בניגוד עניינים חריף. רעייתו היא פרקליטה בכירה בצוות התביעה שתפר את התיקים ההזויים נגדי. מצד אחד, היא תובעת אותי, ומצד שני, הוא מכריע בהגנה שלי. הבנתם? כשתפסו אותו על חם על ניגוד העניינים הזה, מה הוא אמר?", הוסיף נתניהו, "הוא אמר שהוא ורעייתו מעולם לא דיברו על התיקים האלה. אתם מאמינים לזה? התיק המפורסם ביותר בתולדות המדינה, ששניהם עוסקים בו, והם מעולם לא דיברו על זה. הם חושבים שאנחנו טיפשים?".

"אני אגיד לכם את האמת: לא אכפת להם. הם איבדו את הבושה", המשיך וכתב ראש הממשלה. "כשהמטרה היא להפיל את ממשלת הימין בראשותי, כל האמצעים כשרים. שלא תטעו, בשבועות הקרובים כחול לבן יתעסקו רק בזה, כי אין להם שום דבר להציע מול ההישגים הכבירים שלנו. אז אם זה כל מה שיש להם להציע, שיהיה להם לבריאות. אנחנו נמשיך בעשייה, ואנחנו ננצח".

בכחול לבן שבו ואמרו אמש: "לא נאפשר לכנסת להיות עיר מקלט", ומסרו כי אם אכן יקבלו אור ירוק מיועמ"ש הכנסת ומיו"ר הכנסת, בכוונתם לכנס כבר מחר את הוועדה המסדרת כדי להחליט על הקמת הוועדה שתעסוק בחסינות נתניהו. בכוונת האופוזיציה להסיר את חסינותו של נתניהו תוך שלושה שבועות. 

כזכור, 65 חברי כנסת מסיעות כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה־גשר, המחנה הדמוקרטי והרשימה המשותפת חתמו על דרישה לכנס את ועדת הכנסת על מנת לטרפד את בקשת החסינות של ראש הממשלה.

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), שיעמוד גם בראש ועדת הכנסת, מתכנן להתחיל בדיוני החסינות כבר בשבוע הבא ולסיים אותם בתוך כשלושה שבועות, כשבמקביל תנהל הוועדה דיונים בבקשת החסינות של ח"כ חיים כץ (ליכוד) וגם של נתניהו, שצפוי להופיע באופן אישי בפני הוועדה ולנמק את בקשתו.

בכיר כחול לבן, ח"כ עפר שלח, אמר אתמול באירוע "שבתרבות" במועצה האזורית דרום השרון כי הוא מאמין שיו"ר הכנסת לא ינסה לעכב את הדיון בחסינותו של נתניהו, ולכן לא יהיה צורך במהלך להחלפתו של אדלשטיין. "אמרתי כל הזמן שאדלשטיין מבין שאי אפשר לעמוד בדרכם של 65 ח"כים שרוצים דיון בחסינות כבר עכשיו. לבוחרים שילכו לקלפי ב־2 במרץ מגיעה ודאות. הם צריכים לדעת אם אכן המועמד לראשות הממשלה בנימין נתניהו יהיה מיד אחרי הבחירות הנאשם בנימין נתניהו".

גם בישראל ביתנו ממשיכים לדרוש את הקמת הוועדה, ומאיימים בהדחת יו"ר הכנסת במקרה שינסה למנוע זאת. אמש אמר ראש המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, בראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" של חברת החדשות: "נקים השבוע את ועדת הכנסת ונקיים דיון על בקשת החסינות של בנימין נתניהו - עם או בלי יולי אדלשטיין".