ראש עיריית טבריה, רון קובי, הודח היום (שני) מתפקידו בידי השר להגנת הסביבה, זאב אלקין. אלקין הוסמך לדון בסוגיה במקומו של שר הפנים, אריה דרעי, אשר העביר את הסמכות בגלל טענות מצדו של קובי לניגוד עניינים. הסיבה להדחתו של קובי היא כישלונו באישור תקציב העירייה עד למועד הקבוע בחוק, על אף ארכה שהעניק לו דרעי. 

בתוך כך, רון קובי צפוי להגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה לפטרו, בטענה שלא ניתן להכריע בסוגיה זו במהלך כהונת ממשלת מעבר זמנית. 

שר הפנים, אריה דרעי, אמר: ״הדבר החשוב ביותר כעת הוא להחזיר את עיריית טבריה למסלול, ולהבריא אותה כדי שתושבי העיר לא ייפגעו. מיד לאחר החלטת השר אלקין, מיניתי את סמנכ״ל משרד הפנים, מוני מעתוק, עובד בכיר וותיק במשרד הפנים, לראש המועצה הממונה ואיתו פקידים נבחרים ממספר משרדי ממשלה שיכהנו כחברי מועצה ויעשו ככל יכולתם המקצועית לסייע לעיר טבריה ותושביה״.

קובי נבחר לתפקיד באוקטובר 2018, והתבלט בציבור בעקבות מאבקיו מול נציגי המפלגות החרדיות. בבחירות לכנסת ה-22 התמודד בראשות מפלגת "הימין החילוני", אך לא עבר את אחוז החסימה.

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, אמר: "אני מברך על החלטת השר אלקין להדיח את רון קובי מתפקידו. קובי הוא דוגמא להסתה הפרועה נגד הציבור החרדי שהתחוללה בחודשים האחרונים, שהביא לפילוג ושיסוי. טוב עשה השר אלקין שהחליט לסיים את כהונתו".

גם ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה התבטא בשבח החלטתו של אלקין. "מברך על החלטת השר האלקין להדיח את ראש עיריית טבריה רון קובי, יש גם רגע האמת. בסופו של יום גם עבור הציבור והתקשורת אשר נהנו עד כה ממופעי הליצנות של רון קובי דמותו חורגת מן הטעם הטוב, נקעה נפשו של רוב הציבור מהכפשות והקיטוב בארץ, בניגוד לתפקידו של ראש עיר לצד חוסר התאמה והבנה בניהול העיר". עוד אמר כי "רון קובי מבזה את הדמויות המכובדות האחרות אשר מנהלות את הערים המצליחות בישראל. הציבור לא רוצה לשמוע אדם הפועל רק משנאה וקיטוב באופן מכוון. אין ספק שהשר אלקין ראה לנגד עניו את טובת תושבי טבריה ואנחנו מקווים שהעיר תעלה על מסלול לטובת תושביה".