בצל אי הודאות השוררת בצמרת המשטרה, ניצב אבי אדרי, המכהן כראש אגף התנועה במשטרה, הודיע היום בפגישה עם ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, כי החליט לפרוש מכוחות המשטרה. הוא שטח בפני ממלא המקום את הסיבות העומדות מאחורי החלטתו, וקיבל את אישורו של ניצב כהן. בין השניים סוכם כי אדרי יסיים את תפקידו תוך מספר חודשים על מנת לאפשר לכהן לקיים סבב מינויים ולמנות לו מחליף לתפקיד.

בקשתו של אדרי לסיים את תפקידו כראש אגף התנועה מגיעה לאחר שירות של 34 שנה במערכת הביטחון. "ניצב אדרי מסיים 34 שנים של שירות משמעותי בתפקידי ליבה במשטרת ישראל, בתפקידיו האחרונים כיהן כראש אגף התנועה, המזכיר לשר לביטחון הפנים, מפקד בית הספר לקצינים ותפקידי פיקוד נוספים לאורך שנותיו הרבות בארגון", התייחסו גורמים במשטרה להתפטרות.

כזכור, בתקופה האחרונה שוררת אי וודאות בצמרת המשטרה, בעקבות הודעת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לפיה הוא מקפיא את תהליך מינוי המפכ"ל הקבוע למשטרה. הצהרתו של ארדן התקבלה בקרב הקצונה הבכירה במשטרה בקולות מעורבים. אף שהשר ארדן חידד במכתבו כי מ"מ המפכ"ל רשאי לבצע סבב מינויים פנימי, ברור לרבים מהקצינים בדרגות פחות מניצב כי האפשרות לקידומם מצטמצמת בימים אלו ולפחות במהלך חצי השנה הקרובה.

לגבי מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, יודגש כי הוא ימשיך לכהן כממלא מקום לפחות עד להקמתה של ממשלה חדשה, הליך שיכול להימשך חודשים ארוכים, רק לאחר הקמת הממשלה יעסוק השר לביטחון הפנים שימונה בעניין מינוי מפכ"ל קבוע לארגון.

"הארגון תקוע כל עוד אין מינוי מפכ"ל קבוע. ההחלטה להקפיא את ההליך לא עשתה טוב עם הרבה מאוד קצינים והטיבה עם ניצבים שעומדים לפני פרישה ובינתיים מושכים זמן. חבל מאוד שיש בינינו קצינים שיוצאים נפסדים עד למינוי מפכ"ל קבע וגם אם מי מאיתנו יקבל תפקיד ויקודם בדרגה, יכול להיות שמפכ"ל חדש ידרוש לבצע שינויים דבר שיגרום לבלבול נוסף במערכת", אמרו קצינים במשטרה בהתייחס לאי הודאות בהנהלת המשטרה.