יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר הכלואה ברוסיה, שלחה הערב (ראשון) מכתב המודה לפעילים למען שחרור ביתה. במכתבה כתבה: "אנו נמצאים בשבוע קריטי, שברירי ורגיש לגורלה של נעמה. במשך חודשים ארוכים, הצלחתם להביא את המודעות הציבורית לסיפורה של נעמה לשיא. עשיתם עבודה נפלאה עד כה. זה הזמן לתת למשא ומתן בין המדינות להבשיל. אני אופטימית - תהיו גם אתם".

עוד התייחסה במכתבה לביקורו הקרב של הנשיא פוטין בישראל. "בעוד ימים אחדים יבקר הנשיא פוטין בישראל, ואני תפילה שהוא ייענה לבקשתי ולבקשת הציבור הישראלי כולו, וישיב את נעמה הביתה. אני מבקשת שתבינו את המצב הרגיש בו אנו נמצאים. אנו חווים רכבת הרים של שמועות, שמשנות גוון בכל כמה שעות. זו גם רכבת הרים נפשית, לבני-משפחתי ולי. בגלל רגישות המצב, ובגלל ההערכה והכבוד שאני רוכשת לעוסקים במלאכת המשא המתן להשבתה של נעמה, ולאחר ששקלתי בכובד ראש את הדברים - הודעתי לפני דקות אחדות לראשי מטה המאבק, לבטל לעת עתה את כל פעולות המחאה שהם תכננו לימים הבאים", הודיעה יששכר לפעילים.

כזכור, יפה יששכר, שבה היום ממוסקבה ונחתה בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג), זאת בצל הדיווחים על התקדמות אפשרית במגעים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בנוגע לשחרורה של המטיילת הישראלית. עם נחיתתה אמרה יששכר לכתבים: "הגעתי כי זהו רגע האמת, השבוע אדע מתי נעמה משתחררת". האם הוסיפה כי היא "מאמינה שפוטין יעניק חנינה לנעמה".

"זה שבוע לא קל", הודתה יששכר, "אני רוצה רק לבקש מכל הפעילים של נעמה, אנחנו נכבד את הנשיא, ואני באמת רוצה להודות לראש הממשלה ולחזק אותו, ואני מאוד רוצה לכבד את הנשיא פוטין, אני מאמינה שהוא יחון אותה ויחזיר אותה הביתה כמה שיותר מהר. זו האמונה". את דבריה חתמה באומרה כי "עזבתי בבכי, השארתי אותה שם, ואם לא יהיו הפתעות אני אלך להביא אותה".