נשיא פולין, אנדז'יי דודה, התראיין לתאגיד השידור 'כאן', בראיון עם הכתבת אנטוניה ימין, שחלק ממנו שודר היום (שני), והטיח דברים קשים בנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כשאמר כי "הוא מפיץ שקרים היסטוריים".

"הוא עושה את זה במטרה להסיר מרוסיה את סטאלין ואת האחריות שלהם לפתיחת המלחמה" הוסיף דודה, שהודיע לפני כשבועיים על סירובו לקחת חלק בפורום השואה העולמי שייערך בירושלים ב-23 בינואר, לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ.

"אני סבור, ותמיד הייתי סבור, שהאירועים האלו לרגל יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה צריכים להתקיים באושוויץ" הסביר דודה את החלטתו והוסיף כי "זה המקום שבו הכי חשוב להוקיר ולהנציח את זכרם של קורבנות השואה".

דודה הזכיר כי בנוסף לאירוע הגדול שיתקיים ביד ושם, אליו יגיעו מספר מנהיגי עולם מובילים, ביניהם הנשיא פוטין, הנסיך צ'ארלס, סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, ועוד רבים אחרים, ייערכו אירועים בינלאומיים לזכר השואה בשטח מחנה אושוויץ-בירקנאו, בהם ישתתף בין השאר, נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

נשיא פולין נשאל האם הוא נפגע מדבריו של שר החוץ, ישראל כ"ץ, שאמר כי "היו פולנים רבים ששיתפו פעולה עם הנאצים", וענה כי "יש יהודים שנולדו בפולין לפני מלחמת העולם השנייה ושרדו את השואה, שחושבים שלאזרחים ולמדינה מגיעה התנצלות על המילים שאמר. דיברתי עם אנשים כאלה כאן בוורשה, כשהם ביקרו בפולין, ואפילו בניו יורק נשמעים קולות כאלה. אין לי ספק שהמילים האלה היו פוגעניות ביותר כלפינו וכלפי ארצנו".