לקראת האירועים לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוייץ, שיתקיימו ביום חמישי השבוע, הודיע נשיא המועצה האיסלאמית ערבית מוחמד אל-עיסא, ומזכ"ל המועצה בלבנון ד"ר מוחמד עלי אל-חוסייני, כי הם יהיו חלק מהמשלחת של המועצה שתשתתף בסיור באושוויץ. את ההודעה כתב אל-חוסייני בשפה הערבית והעברית ברשתות החברתיות.

אל-חוסייני, מרצה ואיש דת מוביל בלבנון, כתב כי "הביקור יכלול ביקור במחנה הריכוז אושוויץ כביטוי של גינוי איסלאמי לפשעי הנאצים בשואה, אלה פשעים נגד האנושות. אנו מסרבים לקבל כל סוג של דיכוי דתי אם זה היה בעבר או בעתיד".

והוא הוסיף, כי "אנו עורכים ביקור בפולין במסגרת ביקור של משלחת המועצה האיסלאמית ערבית שם ניפגש עם נציגים של הנצרות, האיסלאם והיהדות ובכירים של הממשל ושל האיחוד האירופי".

אל-חוסייני, איש דת שיעי המתנגד לחיזבאללה, אומר כי "הביקור הוא מחווה טובה לכל האנושות, במיוחד מכיוון שהמפגשים עם נציגי בית הכנסת והכנסייה בפולין מבטאים את אמיתות האיסלאם ויחסו לכל הדתות, שכן דתנו האמיתית דוחה את כל צורות האלימות והקיצוניות, במיוחד רדיפות דתיות ופוליטיות".

אל-חוסייני מצטרף לאיש הדת הסעודי, מוחמד אל-עיסא, שר המשפטים לשעבר, שצפוי לשאת תפילה לזכר הנספים בשואה במהלך האירועים. על פי התקשורת הערבית, שעוקבת מקרוב אחר הביקור ההיסטורי, התפילה שיישא איש הדת הסעודי הייתה לבקשתו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, תומך נלהב בדיאלוג בין שלוש הדתות המונותאיסטיות.