הערב נתכנס בבית הנשיא בירושלים, זה לצד זה, מנהיגים מכל העולם ונחדש את הנדר בקול רם וברור: "לעולם לא עוד". יחד נזכור את קורבנות השואה ומלחמת העולם השנייה ונציין את ניצחון החירות וכבוד האדם.

זהו מפגש היסטורי, לא רק עבור ישראל והעם היהודי, אלא עבור האנושות כולה. כמדינות וכאומות עמידתנו יחד מהווה מסר ברור כי אנו מאוחדים במאבק נגד האנטישמיות, בהגנה על הדמוקרטיה ועל ערכי הדמוקרטיה. זהו צו השעה.

בשם העם היהודי וכנשיא מדינת ישראל אני גאה לברך את המנהיגים - מלכים, נשיאים, וראשי ממשלה - על הגעתם לירושלים ומודה להם מעומק הלב על עמידתם לצד העם היהודי ומדינת ישראל במאבק באנטישמיות.

לדאבון לבנו, בימים אלו אנו חוזים באנטישמיות, המרימה שוב את ראשה ברחבי העולם. אנחנו רואים את המראות ושומעים את הקולות – בבתי כנסת, ברחוב, ברשת האינטרנט ובאולמות בתי הנבחרים. איננו יכולים אלא להיות ערים לסכנה. זו הסיבה לכינוס פורום השואה הבינלאומי החמישי בימים אלו בירושלים. הוא נועד לקדם את המאבק באנטישמיות ולעורר שיח בינלאומי על אודות השואה – החשובים כל כך לכולנו - ולא להחליף טקסים ומסורות ארוכות שנים. 

כאשר האנטישמיות מתפשטת היא אינה פוגעת רק בקהילה היהודית, אלא הורסת כל חלקה טובה בחברה שאינה נאבקת בה. לעולם נהיה ערבים לקהילות היהודיות בתפוצות, לשלומן ולביטחונן, והנכונות של מנהיגי העולם להצטרף אליי בבית הנשיא בירושלים וב"יד ושם" בזמנים קשים אלו ראויה להערכה עמוקה ומלאת משמעות מול ההתרחשויות ברחבי העולם.
עלינו להפוך את השבועה "לעולם לא עוד" למעשים. בחינוך, בביטחון, במלחמה בהסתה ברשתות החברתיות ובקידום חקר ההיסטוריה. 

מחנה אושוויץ־בירקנאו הפך לסמל תהומות הרוע שאליה הגיע המין האנושי. בתקופה אפלה זו נספו שישה מיליון ילדים, נשים וגברים יהודים, אחינו ואחיותינו. עבורם, עבור ניצולי השואה החיים בקרבנו והולכים ומתמעטים, עבור ילדינו, עבורנו, כשאנו מאוחדים, נשוב ונאשר את מחויבותנו לזיכרון השואה ולהעברת מורשתה לדורות הבאים. 

כשותפים, יחד עם כל המנהיגים שהגיעו לעמוד איתנו בשורה אחת כאן בירושלים, אנו מבקשים לשלוח יד אל מדינות העולם ולבקש לעצב יחד את זיכרונותיהם של הדורות הבאים, מתוך כבוד להיסטוריה ובראי ערכי השלום, הצדק, הסובלנות והשותפות.