התקדמות גדולה לקראת הסכם הבנות נרשמה היום (חמישי) לאחר פגישתם של הנשיא ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו, בה נכחה גם יפה יששכר, אמה של נעמה, הכלואה בכלא הרוסי. בין המחוות שישראל צפויה להעניק לרוסים תמורת שחרור הצעירה הישראלית תהיה כפי שפורסם אתמול במעריב העברת הבעלות על חצר אלכסנדר בירושלים.

עוד בין ההטבות של ישראל לרוסים, תהיה דחייה לשנה של הדיון בבית המשפט בנושא התביעה של עיריית ירושלים על אי תשלום ארנונה של חצר סרגיי בירושלים. כמו כן, יינתן מתן פטור משפטי מאישור של הפטריארך תיאופילוס השלישי של ירושלים על כל המסמכים המוגשים למשרד המשפטי ומשרד הפנים הישראלים על-ידי הכנסייה הרוסית.

בתוך כך, האחראית מטעם הנשיא פוטין על נושא זכויות האדם ברוסיה נפגשה עם נעמה יששכר בכלא. במהלך הביקור התראיינה יששכר לטלוויזיה הרוסית. כנשאלה אם תוכל לומר כמה מילים ברוסית, נעמה השיבה: "אני יודעת להגיד 'שלום', ו'היית מאוד יפה בטלוויזיה'".

"היום היא צפתה בפגישה בין אמה לנשיא פוטין בטלוויזיה, ושמעה את דבריו", הודיעה הנציבה, "מילותיו של הנשיא הפיחו בה תקווה שתשוב בקרוב לישראל".

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

כזכור, בסיום הפגישה עם יפה יששכר אמר פוטין לתקשורת, כשהיא לצדו, כי "אכן נפגשתי עם אמה של נעמה. זה ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידועה לי עמדת ראש הממשלה. כל זה נלקח בחשבון בקבלת ההחלטה. היום תבקר את נעמה האחראית על שמירת זכויות האדם ברוסיה. אמא של נעמה מאוד מרגשת ותומכת בבת שלה. אמרתי לה ואגיד עוד פעם שהכל יהיה בסדר".יששכר, מצדה, אמרה לכתבים כי היא "אופטימית. הוא לא הודיע על תאריך יעד לשחרור אבל אמר כי הוא יחזיר לי את נעמה. נתניהו פעל מאחורי הקלעים". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הביע סיפוק רב מאמירתו של הנשיא פוטין לגבי שחרור נעמה יששכר, ומודה לו על נכונותו.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי "ההתקדמות המשמעותית התאפשרה בזכות היחסים הקרובים והאישיים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא פוטין. ראש הממשלה שוחח עם הנשיא בנושא כשבע פעמים. יחד עם שיחות ראש המל"ל – השניים שוחחו מול הרוסים כ-20 פעמים בנושא מאז שנעמה נאסרה".