יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע הערב (שבת) בניגוד לכל ההערכות כי הוא נענה להזמנתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויגיע לבית הלבן, שם תוצג בפניו תכנית המאה. גנץ צפוי להיפגש בוושינגטון עם הנשיא האמריקאי ביום שני, בנפרד וללא נוכחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שייפגש עם הנשיא פעמיים, בימים שני ושלישי.

כוונת הבית הלבן לפרסם השבוע את עסקת המאה לא הגיעה לאוזניהם של חברי כחול לבן. ביום שישי הודיע גנץ לאמריקאים כי הוא לא מוכן להגיע לוושינגטון בתוך "עסקת החבילה" ובוודאי שאינו מוכן להשתתף בפגישה משולשת. הערב התקשר לגנץ גורם מוושינגטון והזמינו לפגישה נפרדת עם טראמפ.

בהצהרתו אמר גנץ כי "ארצות הברית של אמריקה היא ידידת אמת של מדינת ישראל ושל אזרחי ישראל. הברית ארוכת השנים ביננו בנויה על ערכים זהים ועל אינטרסים משותפים. הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל, של אזרחי ישראל ושל יהודי ארה"ב".

הוא ציין כי "ארה"ב תחת כהונתו של הנשיא טראמפ הפכה את הברית בינינו לעמוקה, חזקה ועוצמתית יותר מאי פעם. בחודשים האחרונים ניהלתי עם אנשי הנשיא הקרובים ביותר, עם בכירי הבית הלבן ועם ידידי השגריר דיוויד פרידמן שורת מפגשים ושיחות הנוגעים לתוכנית המאה".  

"אני מוקיר ומעריך את נכונותם יוצאת הדופן לעמוד לצד ישראל ולהתחשב באינטרסים הביטחוניים ארוכי הטווח שלה, מתוך ידידות ומחויבות עמוקה", אמר יו"ר כחול לבן.

"אני מעריך רבות גם את רצונם לשתף ולהקשיב למה שנאמר בשיחות אלו ונוגע לביטחון ישראל, לאינטרסים של מדינת ישראל ולמעמדה האזורי והבינלאומי. תוכן שיחותינו כמו גם פרטי התוכנית יישמרו בסודיות מוחלטת ביני לבינם כפי שהתחייבתי. עם זאת, אני יכול לומר כי תוכנית המאה שהגה הנשיא טראמפ תירשם בדברי הימים כאבן דרך משמעותית המגדירה את הדרך בה יכולים הצדדים השונים לסכסוך במזרח התיכון לצעוד להסכם אזורי היסטורי. המתווה לו היה שותף גם נתניהו עוד עתיד לחולל בקרבנו מחלוקות פנימיות גדולות וכואבות". 

לסיום אמר גנץ, כי הוא "מתחייב לצמצם למינימום את המחלוקת אך לפעול בכדי שהמתווה יהיה בסיס להתקדמות לעבר הסדר מוסכם מול הפלסטינים ומול מדינות האזור, תוך המשך והעמקת השותפות האסטרטגית עם ירדן, מצרים ומדינות נוספות באזור. אנו נמצאים בשעה גורלית לקביעת דמותה וגבולותיה הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל, לצד מאבק על דמותה הדמוקרטית".

אתמול והיום נערכו התייעצויות קדחתניות בצמרת כחול לבן ולדברי בכירים במפלגה ההחלטה של גנץ התקבלה תוך קונצנזוס מלא ולא היו חילוקי דעות. בצמרת כחול לבן שוררת תמימות דעים כי הזמנת גנץ לוושינגטון אותה יזם נתניהו היא "מארב פוליטי" שנועד להציג את גנץ כסטטיסט. בכחול לבן הוחלט במקביל להמשיך בכל הכוח בקידום הקמת ועדת החסינות בכנסת ובכוונתם לקיים כמתוכנן את הדיון הצפוי להתקיים ביום שלישי במליאת הכנסת, שבו יביא יו"ר הועדה המסדרת חה"כ אבי ניסנקורן, את ההצעה להקמת ועדה בראשותו, שתקיים את מרתון דיוני החסינות של נתניהו כבר מיום חמישי הקרוב.

בתוך כך פירסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון בו הוא התייחס להזמנתו של טראמפ ואמר כי "פעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזאת ואסור להחמיץ אותה".

עוד אמר רה"מ, כי "יש לנו היום בבית הלבן את הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל  אי פעם, ולכן יש לנו את ההזדמנות הגדולה ביותר שהייתה לנו אי פעם. במשך שלוש שנים אני משוחח עם הנשיא טראמפ וצוותו, על הצרכים הביטחוניים והלאומיים החיוניים ביותר שלנו שחייבים להיכלל בכל הסדר מדיני. מצאתי אוזן קשבת בבית הלבן לצרכים הללו. לכן, אני מלא תקווה שאנחנו עומדים לפני רגע היסטורי בתולדות מדינתנו".

"אני יוצא לוושינגטון בתחושה של שליחות גדולה, של אחריות גדולה ושל הזדמנות גדולה, שלא תחזור על עצמה להבטיח את עתיד ישראל", סיכם נתניהו את דבריו.