לקראת פרסום עסקת המאה: יומיים בלבד לאחר הודעת הבית הלבן על מועד הפרסום המתקרב ל"עסקת המאה", ובפתח השבוע בו זומנו נתניהו וגנץ למשרדו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, גורמים פלסטיניים וירדניים בכירים הגיבו לאפשרות סיפוח בקעת הירדן וצפון ים המלח שנמצאת על הפרק.

"כל תוכנית שמכחישה את עצם הכיבוש הישראלי לפלסטין, באה תחת כותרת ההונאה. הפרויקט הלאומי הפלסטיני גדול יותר מהסחיטות האמריקאיות והישראליות, ועל כולם להיאבק בהן בכוח", כך אמר ל"מעריב" מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סעיב עריקאת. "על מדינות ערב להכריז על עמדתן בצורה ברורה אודות העסקה, ולעמוד על כך שיש ליישם את היוזמה הערבית לשלום, על פי הלגיטימיות הבינלאומית. עוד ציין כי "על מדינות שיתוף הפעולה האיסלאמי להודיע על עמדה אחידה, כמו גם האיחוד האירופאי, האיחוד האפריקאי. על כל העולם להודיע שהן עומדות על כך שיש ליישם את החוק הבינלאומי בפני המשחק האמריקאי".

הבכיר הפלסטיני המשיך להאשים את "כל מי שמצדד עם ההצעות החלשות של תוכנית השלום האמריקאית לא יכול להיות פלסטיני, ערבי או איש חופשי. כל מי שמסכים עמה, לא רוצה שלום בר-קיימא. מדובר בעסקה שביטלה את ירושלים, סוגיית הפליטים, קוראת לסיפוח בקעת הירדן ושטח סי, הגבולות, הרחבת ההתנחלויות, ומעניקה ריבונות ביטחונית ישראלית שההנהגה הפלסטינית לא תקבל אותה".

שר החוץ של ירדן, איימן א-ספאדי, הזהיר כי "סיפוח ישראל לבקעת הירדן וצפון ים המלח באדמה הפלסטינית הכבושה, ישמיד את הבסיס של תהליך השלום, יחסל את פתרון שתי המדינות ויביא לקץ כל הזדמנות להגשמת השלום".    

דובר אש"ף השתמש במונח של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוי של "עסקת המאה" וכינה אותה – עסקת הבושה. "מדובר במשחק בחירות שבא במסגרת היחסים האישיים בין טראמפ לנתניהו", אמר אוסאמה קוואסמי. "הודעת הבית הלבן על פרסום התוכנית באה לאחר הסכמת נתניהו, שהבין כי היא משרתת את הקמפיין שלו בבחירות במרץ הקרוב. זוהי בורות גמורה, שיש לה השלכות קטסטרופליות על המאבק. אף מנהיג ערבי לא מוכן לרכוש את הסחורה המקולקלת שלהם".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי "התוכנית אמריקאית-ישראלית באה כדי לפגוע בסוגייה הפלסטינית, זהות ירושלים והיחס של האומה בפלסטין ובמסגד אל-אקצא". מארגון החזית העממית נמסר כי "אין להסתפק בגינוי של תוכנית המאה, אלא יש לצאת למאבק כדי להכשיל את פרויקט ארץ ישראל השלמה, להבטיח את הצלחת הפרויקט הלאומי הפלסטיני שתכליתו זכות השיבה והעצמאות".