במערכת הפוליטית הגיבו להצהרתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ שנענה להזמנתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויגיע לבית הלבן, שם תוצג בפניו תכנית המאה. יו״ר העבודה-גשר-מרצ, חה״כ עמיר פרץ התייחס להצהרה ואמר כי ״אני מאחל לבני גנץ בהצלחה בנסיעתו לארה״ב, אך עמדתינו היא כי לא הנסיעה חשובה - אלא חידוש תהליך השלום שיחל בממשלה החדשה שתקום אחרי הבחירות. את גורלנו נקבע בעצמנו בישראל וברשות הפלסטינית, במו״מ ישיר כאשר לארה״ב יש חשיבות עליונה לקידום התהליך וכמי שמסייעת לביצור ביטחוננו במיוחד מול האיום האיראני.
 
עוד אמר פרץ, כי "לאחר הבחירות תקום ממשלה של שינוי ותקווה שתקבל לגיטימציה ציבורית להגיע להחלטות שיקבעו את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

חה"כ רויטל סויד, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה-גשר-מרצ כתבה, כי "טוב מאוד שגנץ לא נפל למלכודת של נתניהו וסירב לשמש סטטיסט בהצגת הבחירות שמטרתה לפני הכל להסית את סדר היום ולשבש את דיון החסינות של נתניהו. לצד זאת, מן הראוי שגנץ יאמר באופן חד משמעי, גם לנשיא טראמפ וגם לציבור הישראלי, שאת התכנית המדינית שלו ניתן לקדם רק אחרי הבחירות. זו תכנית הרת סיכונים, שאיתם יצטרך להתמודד הציבור בישראל, ועל כן מן הראוי שהציבור הזה יקיים בה דיון רציני וממצה בטרם יוחלט אם לקבלה, לא דיון שאפשר לקיים ב-5 שבועות בלחצו של ראש ממשלה נאשם בפלילים, שאישומיו מכוונים את מעשיו לפני הכל".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לדבריו של גנץ, כי "החשש של גנץ שאיתמר בן גביר יכהן כשר המשפטים ברור. כשבן גביר ימונה למשפטים, החגיגה של השמאל הקיצוני במערכת המשפט תסתיים - ומזה בדיוק גנץ חושש. המחנה הלאומי יצטרך להכריע בבחירות הקרובות: או ממשלת שיתוק של ליכוד-כחול לבן, או ממשלת ימין חזקה של ביבי-בן גביר".

חה"כ משה (בוגי) יעלון ממפלגת כחול לבן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לראש ממשלת מיעוט זמנית,  עם שלושה כתבי אישום חמורים, שנבחר לאחרונה לפני כחמש שנים - אין מנדט לקדם מתווה מדיני, רגע לפני בחירות! ההכרעה החשובה באשר לעתיד מדינת ישראל היא הכרעת אזרחי ישראל בבחירות הקרובות, בהן בכוונתנו לנצח ובגדול, כדי להחזיר את המדינה למסילה ולשים קץ למסע ההישרדות וההימלטות  מספסל הנאשמים. המסע ההרסני, השיקרי והמסוכן של נתניהו מפרק את מוסדות המדינה ואת שלטון החוק, ומפלג את העם. שום תכסיס או מלכודת שקופה לא יסיטו אותנו מהמטרה: לנצח ולהחזיר את ישראל לשפיות. 
כבוד הנשיא טראמפ, אנחנו מודים לך על תמיכתך במדינת ישראל ועל מאמציך! בני גנץ יגיע לבית הלבן ללמוד את המתווה המוצע. נעסוק בזה לאחר הבחירות. חייבים להתקדם".

חה״כ תמר זנדברג מהעבודה-גשר-מרצ אמרה בתגובה: ״אני קוראת לבני גנץ להיות אלטרנטיבה אמיתית לנתניהו ולקרוא לנשיא טראמפ בפגישתם שלא לתת יד למהלכים חד צדדים ולהבהיר כי יתנגד לכל סיפוח. הסכם שלום יהיה רק בהסכמה בין הישראלים לפלסטינים ולא בין נתניהו לטראמפ״.

אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי כתב בחשבונו בטוויטר כי מדובר ב"הופעה מצוינת של גנץ" ופירט: "הישג דיפלומטי מול טראמפ שמבין כנראה שסופו של נתניהו קרוב, עמדה מהותית בהירה- בטחון קודם לכל. תאום, הדדיות, הסדר אזורי, ירדן - כן. סיפוח בהול ע״י נאשם בשוחד - לא, טון ותוכן מעוררי השראה. כריזמה נולדת. נקווה שלא יחכה לביבי וישוב להוביל דחיית החסינות".