אחר הביקור של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בישראל, שהוגדר על ידי גורמים מדיניים כ"מוצלח וחשוב", והבטחתו ליפה יששכר, אמה של נעמה, כי "הכל יהיה בסדר", צוות הפרקליטים של הישראלית הכלואה ברוסיה מתכונן להגשת בקשת החנינה. 

לאחר פגישתה עם הנשיא פוטין, אמרה יפה יששכר כי היא אופטימית. "הוא לא הודיע על תאריך יעד לשחרור, אבל אמר שיחזיר לי את נעמה", סיפרה. "נתניהו פעל מאחורי הקלעים".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הוא הביע סיפוק רב מאמירתו של הנשיא פוטין לגבי שחרורה של נעמה, וכי הוא מודה לו על נכונותו. עורכי דינה של נעמה יששכר אומנם לא אומרים זאת רשמית, אך לדברי גורמים המעורים בפרטים, "הדינמיקה היא חיובית בהחלט". 

כמעט מיד אחרי האמירות במעון ראש הממשלה, כאשר פוטין אמר כי "נעמה היא בת למשפחה טובה", ונתן להבין כי שחרורה של נעמה יששכר מתקרב, ביקרה את הצעירה הישראלית נציבת זכויות האדם ברוסיה, טטיאנה מוסקלקובה.

הנציבה אמרה לנעמה כי "היא מאוד שמחה שהסיפור עומד להסתיים". עם זאת, למחרת ביקורו של נשיא רוסיה בישראל, לראשונה הקרמלין התייחס לנושא באופן רשמי, והצהיר כי "יששכר טרם ביקשה חנינה, מה שעלול לעכב את שחרורה האפשרי". הדובר האישי של הנשיא פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר לכתבים כי לא ניתן יהיה להעניק ליששכר חנינה נשיאותית מבלי שתבקש זאת באופן רשמי.

נעמה יששכר (צילום: KIRILL KUDRYATSEV\ AFP)
נעמה יששכר (צילום: KIRILL KUDRYATSEV\ AFP)

מצוות ההגנה של נעמה יששכר נמסר בתגובה: "פרקליטיה של נעמה יששכר מתכוונים בימים הקרובים לדון עמה בדבריו של דובר הנשיא פוטין, דמיטרי פסקוב, שאמר כי דרושה פנייתה האישית לנשיא פוטין עם בקשת החנינה. בכל אופן, זו עתידה להיות החלטה שלה אישית, ואנחנו, צוות הפרקליטים של נעמה יששכר, נודיע על כך כאשר ההחלטה תתקבל".

כפי הנראה, עניין בקשת החנינה יסודר כבר היום, כשיפה יששכר אמורה להגיע למוסקבה. ביום שני תיפגש האם עם בתה ועם עורכי דינה. במהלך הפגישה, ככל הנראה יגבשו הנוכחים יחד את מכתב החנינה, ולאחר מכן יפנו רשמית לנשיא בבקשה לחון את נעמה.