יו"ר כחול לבן, בני גנץ, המריא הבוקר (ראשון) כמתוכנן מנמל התעופה בן גוריון לקראת פגישתו עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. רה"מ נתניהו יצטרף גם הוא לפגישות, כאשר ימריא בשעות אחר הצהריים לצורך פגישה נפרדת עם הנשיא האמריקני.

כזכור, גנץ הפתיע אמש כשהודיע כי ייפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, על פי הזמנתו האישית, כדי לדון עמו ב"תוכנית המאה", אך יעשה זאת בנפרד מראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף הוא הוזמן לוושינגטון מאותה סיבה. כזכור, הנשיא טראמפ הזמין את נתניהו לפגישה שתתקיים ביום שלישי השבוע, ועל פי הצעת נתניהו החליט להזמין לפגישה גם את גנץ.

רה"מ צפוי להפגש עם הנשיא טראמפ בפגישה נפרדת (צילום: רויטרס)
רה"מ צפוי להפגש עם הנשיא טראמפ בפגישה נפרדת (צילום: רויטרס)


יו"ר כחול לבן הקפיד בהצהרתו לשמור על כבודו של נשיא ארה"ב, ואמר כי "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל, של אזרחי ישראל ושל יהודי ארה"ב. ארה"ב של אמריקה, תחת כהונתו של הנשיא טראמפ, הפכה את הברית בינינו לעמוקה, חזקה ועוצמתית יותר מאי פעם".

הוא סיפר שבחודשים האחרונים ניהל עם אנשי הנשיא הקרובים ביותר, עם בכירי הבית הלבן ועם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שורת מפגשים ושיחות הנוגעים לתוכנית המאה. "תוכן שיחותינו, כמו גם פרטי התוכנית, יישמרו בסודיות מוחלטת ביני לבינם, כפי שהתחייבתי", הוסיף גנץ, "עם זאת, אני יכול לומר כי תוכנית המאה שהגה הנשיא טראמפ תירשם בדברי הימים כאבן דרך משמעותית המגדירה את הדרך שבה יכולים הצדדים השונים לסכסוך במזרח התיכון לצעוד להסכם אזורי היסטורי".

על רקע נסיעתו של נתניהו לוושינגטון, שקלו בליכוד לפנות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בבקשה לדחות את כינוס מליאת הכנסת ביום שלישי, שבמהלכו תתקיים ההצבעה על הרכב ועדת הכנסת שתדון בחסינות. עם זאת, אחרי דיון והתייעצות הוחלט בליכוד שלא לבקש את דחיית המליאה. נדגיש כי על פי התקנון, כדי לבטל את הדיון במליאה צריכה מפלגת כחול לבן למשוך את 25 החתימות שהוגשו ליו"ר הכנסת על מנת לקבוע את הישיבה. צעד זה לא צפוי להתרחש, כיוון שמפלגתו של גנץ מתעקשת לכנס את המליאה. 

עם זאת, בכחול לבן צפויים לאפשר לנתניהו קיזוז בהצבעה במליאת הכנסת על הקמת ועד החסינות.יצוין כי מספר דקות לפני הצהרתו של גנץ על החלטתו לנסוע לוושינגטון, פרסם נתניהו את התייחסותו לנושא פרסום עסקת המאה של הנשיא טראמפ. "פעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזאת, ואסור להחמיץ אותה", אמר נתניהו, אני יוצא לוושינגטון בתחושה של שליחות גדולה, של אחריות גדולה ושל הזדמנות גדולה, שלא תחזור על עצמה, להבטיח את עתיד ישראל". 

בכחול לבן טרחו להדגיש אמש כי בכוונתם לקיים כמתוכנן את הדיון במליאת הכנסת בהקמת ועדה שתעסוק בחסינות נתניהו ביום שלישי השבוע. גנץ עצמו אמר כי בתום פגישתו עם טראמפ ישוב לישראל, כדי להוביל מקרוב את הדיונים הנוגעים להסרת החסינות של נתניהו. גנץ ימריא כבר היום למפגש, כשמשלחתו תכלול גם את האלוף במיל' אמיר אשל, לשעבר מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון במטה הכללי, אשר משמש בחודשים האחרונים כיועץ של גנץ בנושא "תוכנית המאה" וכשליח מטעמו מול גורמים אמריקאיים.

לנסיעה יתלוו גם ד"ר יורם טורבוביץ, חבר בצוות האסטרטגי של כחול לבן, ומעיין ישראלי, ראש המטה שלו. גנץ צפוי להיפגש עם הנשיא טראמפ בבית הלבן מחר בבוקר ולדון אותו בפרטי תוכנית המאה. הפגישה תהיה סגורה לתקשורת, ובסופה יופץ תיעוד על ידי הבית הלבן.