המתנחלים נערכים לפרסום "תוכנית המאה" של דונלד טראמפ. על רקע ההערכות שהתוכנית תקרא להקמת מדינה פלסטינית, יצא היום (ראשון) ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן לוושינגטון לסדרת פגישות בהולה עם בכירים במפלגה הרפובליקנית ומנהיגים אוונגליסטים על מנת להציב את הקווים האדומים של ההתיישבות. 

דגן יגיע לוושינגטון במקביל לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ שצפויים לשמוע מהנשיא טראמפ את מתווה תוכנית המאה. לדבריו, "התוכנית היא תוכנית חשובה וגם היסטורית. ראשית לכל צריך לשבח את נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ובפרט את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמוביל קו מדיני חשוב ואסטרטגי, הישגנו הישג גדול בכך שהכרה בהתיישבות ביו"ש וריבונות על השולחן הן בארה"ב והן בישראל. עם זאת צריך לשים לב גם לכוכבית ולמה שכתוב באותיות הקטנות.  להיזהר מכך שהמילים 'החלת ריבונות' יהפכו למסך עשן שמכסה את עינינו מלראות את המשמעות של תוכנית המאה כפי שהתפרסמו חלקים ממנה. בתוכנית יש גם סכנות".

אמש פתחה המועצה האזורית שומרון בקמפיין שמציב את הקווים האדומים של ההתיישבות: "לא נסכים להקמת מדינה פלסטינית. לא לחלוקה בין ישובים בתוך גושי ההתיישבות ליישובים מחוץ לגושי ההתיישבות, לא להפקרת ישובים כמובלעות בתוך שטח  מדינת טרור כפי שנעשה לנצרים, לא להעברת שטחי c ל b  ונסיגות נוספות.

כזכור מועצה אזורית שומרון ובראשה יוסי דגן, מטפחת מזה שנים קשרים עם המפלגה הרפובליקנית, ועם מנהיגים אוונגליסטים שרבים מהם הגיעו לסיורים בשומרון.ראש מועצת שומרון אף  היה פעיל בקמפיין הבחירות של טראמפ ואף הוזמן להשבעה של הנשיא. כעת פועל דגן על מנת למנף את הקשרים האלו, כדי לחזק מצד אחד את הריבונות ומצד שני למזער את סכנות התוכנית.