שר הפנים, אריה דרעי, חתם היום (ראשון) לראשונה על צו המאפשר היתר יציאה של ישראלים לסעודיה, וזאת בהתאם לסמכותו לפי סעיף 7 לחוק הכניסה לישראל.

ההחלטה מתואמת עם גורמי הביטחון, משרד החוץ, המל״ל ושאר הגורמים הרלוונטיים, והיא תאפשר מתן היתר יציאה לסעודיה בשני מקרים: יציאה לצורכי פולחן דתי בתקופת החאג׳ וקיום מצוות העומרה או יציאה לצורכי השתתפות בפגישות עסקיות או לשם חיפוש השקעות לתקופה של עד תשעה ימים. זאת, בתנאי שהמבקש הסדיר את כניסתו לסעודיה והוא מחזיק בהזמנה מגורם רשמי. 

 יצויין כי מתן היתר היציאה לסעודיה מותנה בכך שאין מניעה ליציאת המבקש מכל גורם אחר.

כזכור, בספטמבר 2018 רכשה ריאד מישראל מערכת כיפת ברזל, ככל הנראה על מנת להתגונן ממתקפות הטילים של החות'ים בתימן. גורמים דיפלומטיים מסרו  כי העסקה נעשתה בתיווך אמריקאי בפגישה של שלושת הצדדים שנערכה בוושינגטון. 

על פי הדיווח, בתחילת השיחות ישראל סירבה למכור את מערכת ההגנה מפני טילים למדינה ערבית כלשהי, בטענה שהדבר יהווה איום מוחשי על ביטחונה ועל האינטרסים שלה באזור, אולם התערבות אמריקאית הביאה לשינוי ההחלטה וביצוע העסקה. עוד נאמר, כי ריאד מתחייבת כי המערכת לא תשמש נגד ישראל ולא תהווה איום על ביטחונה או של בני בריתה באזור בטווח הקרוב והרחוק.

באותה תקופה חלה התקרבות מסוימת בין ריאד לירושלים, בעיקר על רקע האיום האיראני על שתי המדינות. יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן אף אמר כי לשתי המדינות יש אינטרסים רבים משותפים. "אני מאמין שלכל עם, בכל מקום, יש זכות לחיות באומתו השלווה. אני מאמין שלפלסטינים ולישראלים יש זכות לקבל אדמות משלהם. אבל צריך שיהיה לנו הסכם שלום שיבטיח את היציבות לכולם ויש לקיים יחסים נורמליים", אמר בן סלמן כשנשאל על הסכסוך הישראלי פלסטיני.

יורש העצר הוסיף: "ישראל היא כלכלה גדולה לעומת גודלה והיא משק צומח, וכמובן שיש הרבה אינטרסים שאנחנו חולקים עם ישראל. אם יהיה שלום, יהיה עניין רב בין ישראל למדינות המפרץ בשיתוף פעולה".