בכירי רבני הציונות הדתית, בהם הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב אליקים לבנון והרב זיני, ועימם כ- 50 רבני קהילות, שלחו הבוקר (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם קוראים לו להיזהר מהסכנות, לדבריהם, ב"תוכנית המאה" של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.  

הרבנים כתבו את המכתב מספר שעות לאחר שראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הודיע שייצא לוושינגטון, למה שהוגדר כ"סדרת פגישות חירום" עם בכירים במפלגה הרפובליקנית ועם מנהיגים אוונגליסטים, המהווים את בסיס המצביעים של טראמפ, בכדי להציב את "הקווים האדומים" של ההתיישבות ולמנוע הכרה במדינה פלסטינית ובידוד ישובים במסגרת תכנית המאה.

"אנו מבקשים להציב קוים אדומים ברורים ע"פ תורתנו הקדושה: לא - להסכמה על הקמת מדינה 'פלסטינית', לא - לחלוקה בין גושים ללא גושים, לא - להפקרת ישובים כמובלעות בתוך שטח  מדינת טרור כפי שנעשה בזמנו לישוב נצרים, לא להעברת שטחי c ל b  ונסיגות נוספות מארצנו הקדושה", נכתב במכתב.

הרב עמיחי אליהו, ראש איגוד רבני קהילות שיזם את הפנייה, אמר: "אנחנו שמחים על ההתקדמות המשמעותית בנושא החלת ריבונות. דבר זה בשום אופן לא יכול לאפשר הקמת מדינה פלסטינית על אדמת ארץ ישראל הקדושה".