הכתבת לענייני ערבים, שמרית מאיר, התייחסה הבוקר (רביעי) בתכנית של אילה חסון ב-103FM להצגת פרטי תכנית המאה ולאופן שבו התקבלה בעולם הערבי. לדבריה, "אבו מאזן נראה מסכן בכינוס של הפתח, הוא ישב מול חצי אולם ריק".

"ראינו תגובות יחסית רכות של הערבים לתוכנית", ציינה מאיר בפתח דבריה. "כולם בירכו את ממשל טראמפ על המאמצים שהוא עושה כדי להביא לשלום. מצרים הוציאה תגובה חצי מקבלת ומברכת, הסעודים הביאו תגובה מתונה יחסית, והנקודה הרגישה ביותר הייתה של הירדנים שרואים את עצמם כצד בעניין, והזהירו מההשלכות של הסיפוח, אך גם הם ברכו את טראמפ על המאמצים".

"למה אלו תגובות טובות מאוד?", המשיכה העיתונאית הוותיקה, "כי התוכנית מציגה סטייה חדה מהפרמטרים הערביים לפתרון הסכסוך. הנרטיב שהוטמע כאן הוא שונה באופן רדיקלי ממה שאנחנו מכירים. מנהלים את זה באופן בו הערבים לא מתייצבים לצד הפלסטינים ולא מאמצים את אותה הלשון, אלא ממסמסים את זה. מספיק היה לראות את ההופעה של אבו מאזן אתמול. מעריץ גדול שלו אמר לי אתמול שהוא מרחם עליו. הוא היה נראה ממש מסכן, הוא ישב מול אולם חצי ריק כשלצידו צמרת הפתח. הוא היה נראה עייף ולא בקו הבריאות כשנשא מין נאום מבולבל".

אחרי שנים שאף אחד לא יוכל לצאת מול אבו מאזן והנה בא נשיא שלא מתעניין בתחום המדיני ומצליח לארגן תוכנית שלוקחת בחשבון אלמנטים של הצד הישראלי אך גם מקימה מדינה פלסטינית. מה עדיף?
"זו שאלה טובה. מבחינת הפלסטינים זה אפילו לא התחלה. הם לא מוכנים להסתכל על זה. יש אלמנטים בעולם הערבים שבניגוד להיסטוריה הם גם קולניים ואומרים את דעתם באופן ברור וקוראים לפלסטינים להסתכל על התוכנית. הרי מבחינתם זה לא על השולחן בכלל ואין על מה לדבר. אנחנו מייחסים לדברים כאילו הם לעולם לא יקרו אך הם מחויבים במציאות. מהי בדיוק זכות הקיום של מדינה פלסטינית אם יש לה מליציה חמושה של חמאס בתוכה. איך היא נראית? כנ"ל לגבי תשלום לטרוריסטים. בין כה וכה הפלסטינים חווים את זה כעלבון עצום שאין דרך להתייחס אליו".