גיא פלג שוחח היום (רביעי) עם מאזין בתכניתו ב-103FM והביע את דעתו על אופן הסיקור של תכנית המאה שנחשפה אמש על ידי רה"מ נתניהו וע"י הנשיא טראמפ בבית הלבן. "לו הייתי עורך חדשות 12 אתמול, הייתי אומר שקרו שני דברים דרמטיים למדינת ישראל. הצגת תכנית המאה והגשת כתב אישום נגד רה"מ. לכן, הייתי כנראה מחליט לפצל את השידור לשני המוקדים העיקריים".

מאזין: "מדבר יהודה מירושלים. זו פעם ראשונה עולה לדבר בתוכנית שלך ורוצה לדבר על ראש הממשלה בנימין נתניהו. מפריע לי כל הסיקור התקשורתי של 'ערוץ 12' בו אתה עובד ודבריו של אמנון אברמוביץ'. בסוף רואים לא היה ראש ממשלה ב-50 שנה האחרונות כמו בנימין נתניהו. גם אתה לא תתווכח איתי".

גיא: "מה זה משנה מה אני חושב, אתה חושב כך וזה בסדר. יהיו בחירות וזה בסדר גמור".

מאזין: "כואב לי בתור אזרח שאתם שוחטים אותו בתקשורת. מה היה הלחץ להגיש נגדו את כתב האישום".

גיא: "אתה טועה במונחי היסוד. מי שרץ להגיש את כתב האישום היה היועץ המשפטי לממשלה לפי הנהלים שזהים לכל אדם. ירון אברהם, שהוא הכתב המדיני של 'חדשות 12' צייץ ציוץ מאוד חריף נגד הפעולה של היועץ המשפטי לממשלה. אני יכול לומר לך שדווקא אצלנו בעמדות מפתח יש את עמית סגל, ירון אברהם, יאיר שרקי ועוד".

מאזין: "זה מיעוט, עמית סגל לא קובע את לוח השידורים".

גיא: "מה הקשר לוח השידורים? אני לא מצליח להבין. אני עובד כבר 12 שנה בחברת החדשות. לוח השידורים זהה כשהיה. מה שכן, אני לא זוכר מתי חברת החדשות עשתה סדרה של ארבעה סרטים ששודרו בתוך המהדורה על בנימין נתניהו. אני לא זוכר ששמעתי מנתניהו או משלל יועציו שהסדרה הזאת עשתה עוול".

מאזין: "היא הייתה מתונה".

גיא: "הייתה הגונה. מה הביקורת שלך?"

מאזין: "הפרשנים שלכם, של 'ערוץ 13', ב'כאן 11' לא מספיקים לשחוט אותו".

גיא: "למה הכוונה לשחוט אותו? אם יש חקירת משטרה שהורה עליה היועץ המשפטי לממשלה ואנחנו מדווחים עליה ומגיעים לחומרי החקירה. יש לנו זכות למנוע מהציבור להיחשף אליה?" 

מאזין: "מדברים על זה שוב ושוב. למה נועד חוק החסינות אם לא לדברים האלה. הוא לא יברח, הוא ייתן את הדין ויישפט הוא ראש ממשלה טוב. הוא מביא שלושים מנדטים רק מהליכוד. יש לו תומכים והציבור מצביע ברגליים".

גיא: "למה אתה מציג את הדברים ככה, הוא לא הצליח להרכיב ממשלה".

מאזין: "גם גנץ. למה לא פותחים מהדורות על גנץ כל יום?"

גיא: "אני נמצא בתוכנית הזאת כבר תקופה לא מבוטלת. מתחילת התוכנית הספציפית הזאת כמעט כל מאזין שעלה רצה לדבר על בנימין נתניהו. העניין שהאיש הזה מעורר ובצדק. הוא ראש הממשלה שלנו ולא סתם, ראש הממשלה שנמצא בתפקידו בפרק הזמן הגדול ביותר מאז קום המדינה. לא סתם הוא מעורב באירועים מדיניים חסרי תקדים. על מי אתה רוצה שאנחנו נדבר?"

מאזין: "אפשר לדבר ואפשר לדבר. פתחת בתיקים שהיועץ המשפטי לממשלה רץ להגיש".

גיא: "אני כתב לענייני משפט".

מאזין: "פה אתה לא כתב לענייני משפט. כל היום מנסים להסתיר את ההישגים של רה"מ".

גיא: "לא מדברים על ההישגים? אתה כנראה לא צפית אתמול במהדורה".

מאזין: "בטח שצפיתי".

גיא: "אני לא חלק מהנהלת חברת החדשות ולא חלק מעורכי חברת החדשות אבל אילו אני הייתי עורך המהדורה אתמול בכיסא העורך הייתי אומר שקרו אתמול שני אירועים דרמטיים למדינת ישראל. אחד: תוכנית המאה שהוצגה עם המפה, ואחרת שבפעם הראשונה בתולדות המדינה הוגש כתב אישום כנגד ראש הממשלה.

אם אני הייתי יושב בכיסא העורך הייתי פותח את המהדורה במסך מפוצל כשדנה ויס בוושינגטון וגיא פלג באולפן בתל אביב ואומר שלמהדורה היום יש שני מוקדים עיקריים. בשורה התחתונה מה שעשתה חברת החדשות, ואין לי ביקורת, אני התייבשתי באולפן והכתבה שלי עם הפרשנות שלי על תיקי נתניהו שודרה בשעה 20:40.

בשונה ממה שאתה אומר בכל כלי התקשורת, כולל 'מעריב' עם בן כספית, שידוע כביקורתי מאוד לראש הממשלה, 'ידיעות אחרונות' ובחברת החדשות נתנו את הבולטות והעמודים הראשונים לתוכנית המאה של טראמפ ודחקו למקום נמוך בהרבה את נושא כתב גיא: האישום. איך אתה יכול לעלות לשידור והעובדות לא מפריעות לך לומר שמנסים להסתיר את הישגי ראש הממשלה?"

מאזין: "אני מדבר באופן כללי על סיקור שלילי".

גיא: "טוב אני מרים ידיים. אני מציע לפתוח עיתון ולהתרשם לבד אם דחקו את הישגי נתניהו ואת האירוע הדרמטי שהיה אתמול".