שגריר ארה"ב בישראל, דיווויד פרידמן, אמר היום (רביעי) בתדרוך עם כתבים כי "לפני החלטה ישראלית על סיפוח, ממשל טראמפ רוצה להקים ועדה עם ישראל כדי לדון בסוגייה. לא ניתן לומר כמה זמן זה ייקח. זה תהליך שדורש מאמץ, דיוק וכיול וצריך לוודא שהסיפוח תואם את המפה שבתכנית שלנו". ראש הממשלה, בנימין נתניהו פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב: "לא נחמיץ את ההזדמנות, נחיל ריבונות"

כזכור, אתמול הציג הבית הלבן את סעיפי תכנית "עסקת המאה". במעמד חשיפת פרטי העסקה, נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנשא דברים במהלך האירוע, לצד מנהיגים מרחבי העולם וכן מנהיגים יהודים ורפובליקנים בארה"ב.

דיוויד פרידמן. צילום: רויטרס
דיוויד פרידמן. צילום: רויטרס

חלק מתוכנית השלום כוללת בתוכה חילופי שטחים ואוכלוסיות, מה שעלול להערים קשיים. בנוסף צוין על גבי המפות כי הסטטוס קוו במסגד אל-אקצה יישמר, וכך גם חופש הפולחן. ירושלים תהיה בירתה הלא-מחולקת של ישראל, אבל אם הפלסטינים יעמדו בתנאים, במדינה הפלסטינית העתידית חלקים מירושלים ישמשו כבירת המדינה הפלסטינית.

במפות שורטטה המנהרה שתחבר בעתיד - כך לפי "עסקת המאה" - בין רצועת עזה ליהודה ושומרון. השטחים הפלסטיניים ביהודה ושומרון יקושרו בכבישים ראשיים, ובאמצעות מנהרות וגשרים רבים.

מפת ישראל ע"פ תוכנית המאה
מפת ישראל ע"פ תוכנית המאה

"החזון בוחן את האפשרות, בכפוף להסכמת הצדדים, שגבולה של ישראל יועבר מחדש כך שיישובי המשולש יהפכו לחלק מהמדינה הפלסטינית. בהסכמה כזו, זכויות האזרח של תושבי המשולש יהיו כפופות לחוקיה ושיפוטה של הרשות הרלוונטית", נכתב במסמך השלום.