אפליה גזענית? הפעיל החברתי אבי ילאו, שהתמודד בבחירות לכנסת ה-22 בראשות מפלגת "צדק", התייחס הבוקר (חמישי) לעונש המאסר בן ארבע וחצי השנים שהוטל על הכדורגלן יצחק אספה, שהואשם בנהיגה בשכרות, בהפקרתו של ארי נשר ז"ל ובשיבוש מהלכי משפט, וטען כי עונשו הוחמר ממניעים גזעניים, בהיותו של אספה בן העדה האתיופית.

ילאו הזכיר מספר מקרים דומים למקרה בו מעורב אספה, בהם ספגו המעורבים עונש קל יותר, או שיצאו נקיים מאשמה. "כשקוראים לך יניב פיירובוסקין ואתה דורס שתי אתיופיות ומפקיר אותן בשטח, מערכת המשפט תהיה מאוד סלחנית כלפייך. אבל אם קוראים לך יצחק אספה ואתה דורס נער לבן, מערכת המשפט תהיה מאוד אכזרית כלפייך. איך שלא תהפכו את זה - העונש שהשופט גזר על יצחק אספה, 4.5 שנים בכלא, נובע מגזענות טהורה!", כתב.

בהמשך השרשור הזכיר את המקרה בו הנהג מאיר גמליאל הורשע בהפקרתו של אברהם בייגלאייזן בן ה-11, ונידון לפני כחודש ל-15 חודשי מאסר בלבד, והוסיף: "תיראו מופתעים".

בציוץ המשך פרסם ילאו כתבה משנת 2012 בה נטען כי השופט צבי גורפינקל, שגזר את עונשו של אספה, החמיר בעבר בעונשם של מהגרים מאפריקה בשל מוצאם, והוסיף בסרקזם: "אין קשר בין המקרים. והשופט לא ממש רואה צבע, רק צדק". יצוין כי במהלך הקראת גזר דינו של אספה, דחה גורפינקל את הטענה לאפליה עדתית.