עשרה תיירים ישראלים שנחתו היום (שישי) בנמל התעופה במוסקבה לא הורשו להיכנס בשערי רוסיה, והועלו על טיסה בחזרה לישראל. שישה מהם היו שייכים לקבוצה מאורגנת, וארבעת הנותרים אינם קשורים לקבוצה וגם לא זה לזה.

משרד החוץ מסר בתגובה: "עשרה אזרחים ישראלים, נוסעי חברת אירופלוט אשר נחתו היום במוסקבה, סורבו כניסה לרוסיה". דווח כי בקרי הגבול הרוסים נימקו את הסירוב בכך שהעשרה לא הציגו הסבר משכנע לסיבת ביקורם.

שניר כחלני, אחד מחברי הקבוצה שגורשו, אמר ל"מעריב": "שישה מהאנשים שגורשו הם מהקבוצה שלי, עוד ארבעה שלא קשורים אלינו ולא אחד לשני. אנחנו עשרה שעוכבו, בהתחלה זה נראה כמו סתם עיכוב מעצבן, לקחו פרטים ודרכונים, חשבהו שזה סתם פרוצדורה, עד שקראו לנו לחדר, לקחו טביעת אצבע ודגימת DNA. עדיין חשבנו שניכנס למדינה כי חמישה מהקבוצה שלנו נכנסו, ואנחנו נשארו מאחור.

"אמרו לנו 'אתם תחזרו לישראל בטיסה של שבע בערב', הובילו אותנו לחדר קטן ונעול בו החזיקו אותנו במשך כמה שעות עד שהגיע זמן הטיסה, הגיעו שני גברתנים לבושי מדים והובילו אותנו, חתכו את כל התורים והעלו אותנו למטוס. אנחנו בדרך חזרה הביתה, בלי שום סיבה מוצדקת, סתם כי כנראה קיבלו הנחיה להחזיר אותנו".

כשנשאל האם להערכתו המקרה קשור לשחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי וחזרתה לישראל, ענה: "הנטייה הטבעית שלי היא לומר שזה לא קשור, אני לא באמת יודע, יש דברים שעוברים לנו מעל לראש. קשה לומר שזה צירוף מקרים. אני מבין שאחת ההבנות שהיו עם הרוסים זה צמצום הגירושים משדות תעופה. זו פוליטיקה של גדולים ואנחנו בסך הכל אלו שנפגעו. באנו לעשות פה טוב כתיירים, וגם אם באנו ללמוד...זה קורה הפוך, חבר'ה ממוסקבה באים אלינו ואנחנו מקבלים אותם. במקרה הזה אין הדדיות, שלחו אותנו כאילו הגענו למדינת אויב".