יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, חזר היום (שני) על התנגדותו הנחרצת לעסקת המאה של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, בישיבת הממשלה ברמאללה, לקראת יציאתו למסע בינלאומי לטרפוד התכנית. בנוסף, הוא כינה את ג'ארד קושנר, יועצו המיוחד של הנשיא טראמפ לענייני המזרח התיכון, "הילד הזה", על רקע אמירתו, בראיון שהעניק לערוץ MBC במצרים, כי הפלסטינים ממשיכים לפספס הזדמנויות להגיע להסכם שלום עם ישראל.

"ללא ספק, נפסיק את התיאום הביטחוני אם ישראל תמשיך ליישם את עסקת המאה", שב והדגיש יו"ר הרשות. "לא נחזור בנו מעמדותנו עד שהאמריקאים והישראלים יחזרו בהם מהפרויקט שלהם. לא נקבל מצב בו ארה"ב תיישם את התוכנית ותבטל את כל ההחלטות הבינלאומיות. או שניקח את כל הזכויות שלנו, על פי הלגיטימציה הבינלאומית, או שישראל תשא באחריות מלאה ככוח כיבוש", הוסיף.

אבו מאזן שב והדגיש את התנגדותו לכך שארצות הברית תתווך לבד בתהליך השלום, וציין כי "מאז אוסלו 1993 ועד עכשיו לא העניקה לנו אף נקודה חיובית". בהמשך הוסיף לתקוף בדבריו את חתנו של הנשיא האמריקאי ואמר כי "הבעל של הבת של טראמפ חזר שוב ושוב בראיון על האמרה 'אל תפספסו הזדמנות'. איזה ההזדמנות? תן לי הזדמנות אמיתית להשיג את זכויותיי, ואני מבקש 22% מפלסטין ההיסטורית ועם זה אנחנו שבעי רצון. ארצות הברית, חזרה להצהרת בלפור, כשלתושבים הלא יהודים ניתנו זכויות אזרחיות ודתיות בלבד".

"הסכם אוסלו הוא ההסכם החשוב ביותר על אף שרבים מתעבים אותו, ואין מקום להשוות בינו לבין עסקת המאה", שיבח אבו מאזן את ההסכם עם ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל ודחה גם את האפשרות של חילופי שטחים, כשאמר כי "לא נסכים לספח את המשולש, ואנחנו לעולם לא נקבל סיפוח של שטחים ממדינת ישראל לפלסטין. אנחנו יודעים בדיוק מה המטרה מהצעה זו".

בסיכום דבריו, כינה אבו מאזן את תוכנית טראמפ "גבינה שוויצרית שהכתה אותנו בהלם", והדגיש שוב שאיש לא יכול לאמץ אותה, וכי "לא היה שום שינוי בליגה הערבית, והתוכנית האמריקאית נדחתה. אנחנו נלך למועצת הביטחון הבינלאומית, והערבים הסכימו לעמוד זה לצד זה נגד העסקה. אנחנו רציניים, ואם וושינגטון תמשיך במיזם שלה, נחרים אותה, ורק יחסי מסחר ישארו בינינו לבין ישראל".