פרשן חדשות 13, ברוך קרא, התייחס הבוקר (שלישי) בתכנית של אילה חסון ב-103FM לחשיפה לפיה השופטת אתי כרייף, הנאשמת בפרשת "מין תמורת מינוי", ניהלה קשר אישי עם שר האוצר משה כחלון עת שישב בוועדה למינוי שופטים, ואמר כי "היה צריך לחקור את השר באזהרה". 

"מה שאנחנו למדים מהפרסום אמש הוא שחוץ מההתכתבות של עו"ד אפי נוה עם השופטת אתי כרייף, שהובילו לחקירה הפלילית נגדו, מצויות עדויות מאוד מעניינות של שר האוצר משה כחלון הכוללות שיחות אינטימיות בלשון המעטה עם השופטת", הסביר קרא. "אפילו כחלון עצמו לא ידע שלמשטרה יש את התכתובות הללו, והוא נבוך מאוד".

נציין שהשופטת מחקה את התכתובות הללו והמשטרה שיחזרה אותן בקלילות רבה.
"נכון. קצת מגוחך ששופט חשב שאי אפשר יהיה לשחזר את זה. בסופו של דבר יש כאן התכתבויות שמתקיימות כמה חודשים לאחר שכרייף מתמנה להיות שופטת, אך אנחנו יודעים שכחלון הוא זה שהציע בוועדה לבחירות שופטים את שמה של כרייף בעוד שההתכתבויות נראות לכאורה ככוללות רמזים אינטימיים".

ברור שיש ניגוד עניינים בין השופטת לשר. לא נעים לי להיכנס לשיחות שכבר הפכו לקאלט ברשתות. מצד שני היא המועמדת שלו.
"ברור שהיה צריך לחקור את כחלון באזהרה. זה לא אומר שהיה יוצא מזה כתב אישום אבל כשאתה מגלה משהו שנראה כמו קשר אינטימי ועוסק בפרשה שכל מהותה הוא קשר אינטימי בין מועמדת למישהו שמושך בחוטים, ברור שיש לבחון את העניין הזה לעומק. דבר שלא נעשה. המשטרה שאלו אותו שאלות אך היה צריך להעמיק בנושא".



בוודאי כשמדובר בשר בממשלה.
"אילה זה קודש הקודשים של הפרקליטות".

גיא פלג כתב שהוא מבין כעת מדוע השר כחלון הצביע בעבור השופטת כרייף וגם מדוע אפי נוה פעל למענה אך אותה שופטת נכשלה בקורס ההכנה לשיפוט. למה הנשיאה נאור וכבוד השופט ג'ובראן הצביעו למענה?
"התשובה לשאלה הזאת היא שיש דילים גם בוועדה למינוי שופטים. צד אחד מעביר את המועמדים של הצד השני וגם ההיפך. השופט אליקים רובינשטיין לדוגמא לא מוכן לתת את קולו".

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, זה סיפור דרמטי הסיפור הזה. זו הוועדה לבחירת שופטים, זה קודש הקודשים. מה זה הדילים האלה? אנחנו במרכז הליכוד? אלו דילים שמשפיעים על אנשים.
עו"ד בראשי, שהצטרפה לדיון בשלב זה, השיבה: "הוועדה לבחירות השופטים היא שקובעת את שופטי בית המשפט העליון אך מי שמשדרג את השופטים זו וועדת 'השתיים', שהיא היצירה של אהרון ברק שאף אחד לא מדבר עליו. אנחנו יכולים להתווכח האם היו או לא היו דילים. אגב, חד משמעית היו כאן דילים. אנחנו יודעים איך שופטים מאוד בכירים התקדמו בתוך המערכת הזאת. בעיני הקשר בין שר לשופטת זה בעיקר צהוב מאוד ומי שאישרו את המינוי הם הנשיאה והשופט ג'ובראן. מכך אנחנו יכולים להסיק שהשר כחלון לא פעל במרץ רק כדי לקדם את האישה שלכאורה הוא קיים עמה רומן. יש כאן אנשים מקצועיים שאישרו את המינוי הזה. אני חושבת שהרשויות צריכות להיזהר בהדלפות שלהן. אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב בו אחד מהצדדים יעשה משהו כדי להפסיק את הסאגה הזאת. אני לא רוצה לתת רמז אבל אתם מבינים למה אני מתכוונת. הרשויות צריכות לדבוק בכל הנושא הזה ולהפסיק עם ההדלפות המגמתיות הללו".

אני לא מבינה את העמדה שלך. אני אגב לא בטוחה שהרשויות הדליפו להן אבל לעיתונאי זה לא משנה מאיפה הוא קיבל את המידע, מה שחשוב זה המידע שהוא מביא. אנחנו לא נוהגים לעסוק בעניינים של בינו לבינה, בעיקר כשיש הרבה מידע על פוליטיקאים וההתנהלות שלהם עם ענייני נשים. 
"שופטים מנהלים רומנים וזו לא רק השופטת כרייף. שופטים מנהלים רומנים עם שופטות, אז אם אנחנו רוצים להיתפס לאחד זה בסדר גמור אבל צריך לזכור שיש עוד כאלה".

השאלה אם מישהי קיבלה את התפקיד שלה בגלל זה. אני בזה לאישה שבוחרת בנתיב הזה כדי להתקדם על פני אחיותיהן היותר או פחות מוכשרות. אני חושבת שנשים אשמות בזה לא פחות הגברים.
עו"ד בראשי: "בעניין הזה אני מסכימה איתך".
קרא: "עם כל הכבוד לעו"ד בראשי, עשית כאן קצת 'מיש מאש'. ועדת 'השתיים' קשורה לתהליכים פנימיים. את שואלת בצדק איך יתכן שהיא לא עוברת את הסף המערכת אך מקודמת".

לסיום אני רוצה לדבר על עו"ד דן אלדד. בסיבוב הקודם, כששמו עלה בנוגע למינוי, מחאו לו כפיים בתקשורת. אמש תהיתי מדוע מנדלבליט לא רוצה את המינוי הזה ובועז הרפז הזכיר לי שדן אלדד ראה את מנדלבליט במלוא מערומיו בפרשת הרפז. הוא ידע בזמן אמת שמנדלבליט מבלף את הפרקליטות ויודע איפה המסמך.  
קרא: "זה נכון שאלדד היה מאוד מעורב בפרשת הרפז. אני חושב שמנדלבליט שוגה כאן שגיאה מאוד חמורה בנוגע לעו"ד דן אלדד. מי שקידם את אלדד עד היום זו המערכת. אי אפשר שכשבנאדם מגיע למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה ולומר שהמינוי לא סביר. גם אם מנדלבליט חושב שהוא רוצה להגן על המערכת – שייבחר את המלחמות שלו. החוק הוא לטובת אוחנה".

עו"ד בראשי: "אני חושבת שהיועמ"ש חייב למשוך את ידיו מהסיפור הזה. מומי למברגר הוא המועמד היחיד מבחינתו, הוא אמנם איש ראוי אך גם הוא גם ראש המחלקה הפלילית, שעסקה בתיקיו של מנדלבליט ומחזיקה בצווי איסור הפרסום על הקלטות שלו. מוטב שמנדלבליט יפסיק לחשוב שהוא מעל החוק".