התייחסות רשמית ראשונה: כיממה לאחר הידיעות סביב פגישתם המשותפת של עבד אלפתח אל-בורהאן וראש הממשלה בנימין נתניהו, המנהיג הסודני מגיב לראשונה על המהלך הדיפלומטי הנדיר: "עשיתי זאת כדי לשמור על הביטחון של סודאן ולמען האינטרסים של עמי. היחסים עם ישראל נמצאים באחריות המוסדות הנוגעים בדבר בהתאם למסמך החוקתי. עמדתנו ביחס לסוגיה הפלסטינית נותרה בעינה בהתאם לקונצנזוס הערבי - לפלסטינים יש זכות למדינה עצמאית".

כזכור, אמש פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מועצת הריבונות של סודאן, עבד אלפתח אלברהאן, נועדו באנטבה שבאוגנדה, בהזמנת נשיא הרפובליקה של האוגנדית, יוורי קגוטה מוסווני. לפי הפרסומים, השניים הסכימו להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות, שכן כרגע לא מתקיימים כל יחסים דיפלומטיים בין ישראל וסודאן.

בתוך כך, כלי תקשורת בסודאן דיווחו בהרחבה על המפגש, כאשר בין היתר הובלטה הצהרת שרי הממשלה כי לא קיבלו עדכון אודות המפגש בין המנהיגים. העיתון אל מג'הר א-סיאסי כתב בכותרת הראשית: "אל בורהאן הסיר את הגדר ונפגש עם נתניהו" והוסיף כי כוחות האופוזיצה הטילו ספק מעצם קיום הפגישה. עיתונים אחרים ציטטו בצורה ישירה את הודעתו של נתניהו, עיתון נוסף כתב בכותרת הראשית : "סודאן וישראל לקראת נרמול יחסים".