בצל ההסלמה במצב הביטחוני פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר ליו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן), ואמר לו "זה לא יעזור לך - לא הדקירות, לא הדריסות, לא הצליפות ולא ההסתות. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו. נעשה את זה יחד איתך או בלעדיך". נתניהו אמר את הדברים במהלך סיור ביטחוני במחסום המנהרות בגוש עציון.

ראש הממשלה קיבל סקירה ביטחונית ממפקד חטיבת עציון וממג״ד דרומי עוטף ירושלים במג״ב, ושוחח עם לוחמים ומפקדים המשרתים בגזרה.

בתום הביקור בשטח אמר נתניהו כי ״אנחנו כאן במחסום המנהרות. אני רוצה לברך את חיילי צה"ל, לוחמי מג"ב והשוטרים, שפועלים למען ביטחוננו 24/7. כאן עבר המחבל הדורס, וזו רק שאלה של זמן - לא הרבה זמן - עד שנשים את ידינו עליו. ביקרתי גם את החיילים הפצועים שלנו, אני מאחל להם ולכל הפצועים החלמה מלאה".

אבו מאזן. צילום: רויטרס
אבו מאזן. צילום: רויטרס

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם בני המשפחות בבית החולים ואיחל החלמה מהירה וקלה לפצועים. ראש הממשלה קיבל סקירה על מצבם של הפצועים ממנהל הדסה עין כרם פרופ׳ יורם וייס וממנכ״ל המרכזים הרפואיים הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין. 

קודם לכן, שוחח ראש הממשלה בטלפון עם הוריו של החייל שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בירושלים, ואמר להם: ״אני מתפלל יחד איתכם לרפואת בנכם. כל עם ישראל מחבק אתכם". 

מוקדם יותר היום פרסם יו"ר הרשות הפלסטינית הודעה דרך דובר משרדו, ובה האשים את ישראל בהסלמה האחרונה, אותה אף כינה "מסוכנת שהביאה להריגת ארבעה צעירים ולפציעתם ולמעצרם של עשרות אחרים".

הדובר נביל אבו רודיינה הוסיף, כי "עסקת המאה היא שהביאה לאווירה זו של הסלמה ומתיחות בניסיונה ליישם עובדות מזויפות על הקרקע, דבר שהזהרנו מפניו שוב ושוב, תוך שאנחנו מדגישים כי עסקה זו אינה עונה על הזכויות של העם הפלסטיני, ואין מטרתה להביא לשלום צודק ובר קיימא".

אבו רודיינה הזהיר מפני "ההסלמה הישראלית המתוכננת", כלשונו, והדגיש כי "העם הפלסטיני והנהגתו יעמדו אל מול כל המזימות, יכשילו אותן, כמו שהכשילו את מזימות העבר, ולא משנה גודל ההקרבה". לדבריו, "המסר שעל העולם להבין, שקיבל את הקונצנזוס, הוא מה שנאמר בנאומו החשוב של הנשיא מחמוד עבאס, בפני מועצת הביטחון - שלום המבוסס על החלטות מועצת הביטחון, החוק הבינלאומי ויוזמת השלום הערבית".