שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, התייחס היום (ראשון) לעתידה של עסקת המאה על רקע אי הבהירות לגבי קידום תהליך הסיפוח של השטחים ביהודה ושומרון ובבקעה. "חזון השלום של הנשיא טראמפ הוא תוצר של יותר משלוש שנים של התייעצויות צמודות בין הנשיא, ראש הממשלה נתניהו והצוות הבכיר שלהם", צייץ פרידמן בטוויטר.

"כאמור, החלת החוק הישראלי על השטח שהתוכנית מספקת, הוא חלק ממנה", המשיך פרידמן אך הבהיר כי "ישראל כפופה להשלמת הליך מיפוי על ידי ועדה משותפת ישראלית-אמריקאית. כל פעולה חד צדדית לפני סיום הליך הוועדה מסכנת את ההכרה האמריקאית בתוכנית".

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בעת הצגת 'עסקת המאה'. קרדיט: רויטרס
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בעת הצגת 'עסקת המאה'. קרדיט: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם אמש במעלה אדומים בכנס של הליכוד ואמר כי "בלי יהודה ושומרון קיומנו היה בסכנה. בלי מולדת אין לנו קיום, אנחנו תלושים, אין לנו עבר, אין לנו עתיד. זו הזהות והמורשת שלנו וכאן העתיד שלנו. לכן האויבים שלנו מנסים לעקור ולהוציא אותנו מלב המולדת שלנו. הם לא יצליחו בכך. אנחנו כאן וכאן נישאר לנצח".

עוד הודיע כי "אנחנו בעיצומו הליך המיפוי של השטח שעל פי תוכנית טראמפ יהיה חלק ממדינת ישראל. זה 800 קילומטר של גבול הרבה שטח. אנחנו נוביל את זה והנשיא טראמפ ילך על זה, אני סומך עליו לגמרי".