מעל ל-120 אקדמאים בדרגת פרופסור ודוקטור מהימין, משיבים למכתב 120 הפרופסורים מהשמאל, שטען כי על הנשיא להימנע מלהטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה לאחר הבחירות, בגלל כתבי האישום שהוגשו נגדו. הטענה העיקרית לדבריהם, שמכתב הפרופסורים שנשלח בתחילת השבוע שעבר, הינו מכתב פוליטי בכסות אקדמית.

"השימוש בתארים האקדמיים אינו קשור לטיעונים עצמם שאינם אקדמיים כי אם פוליטיים גרידא", נכתב, "כמו-כן, הכותבים מבקשים למחות על ביטול חזקת החפות העולה מן המכתב של אותם פרופסורים מהשמאל שטוענים כי 'לכל נאשם עומדת כמובן הזכות להוכיח את חפותו בבית המשפט'".

לסיכום חברי חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, שהניעו את כתיבת המכתב החדש שנשלח לנשיא ואל חברי הכנסת היום, אומרים כי "חופש הדיבור עומד לרשות כלל אזרחי ישראל. ועל-כן, אנו פונים אליכם היום כדי להבהיר שדעתם של האקדמאים החתומים על מכתב ה-120 אינה מייצגת את כלל קהילת האקדמאים, לא כל שכן את האקדמיה עצמה. גם אנחנו אקדמאים, דוקטורים ופרופסורים, ודעתנו הפוכה. כאזרחים, ולא כמומחים לתחומי עיסוקינו השונים, אנו קוראים לכם להגן על הדמוקרטיה, על חזקת החפות, ועל החוק".

עוד נכתב כי "אם ברצונכם להוות דוגמא, ואם ברצונכם ללמד את העם מהי דמוקרטיה, אנו מפצירים בכם: השאירו את ההחלטה בדבר הבחירות ותוצאותיהן לציבור הבוחרים. הזכות לבחור ולהיבחר היא אבן היסוד של מדינה דמוקרטית וכל מעשה התערבות בכך, בניגוד לחוק, כמוהו כביטולה של הדמוקרטיה".
 
"בין החותמים על המכתב, נמצאים החברים הבאים, אם כי חשוב לנו להדגיש שאין בכוונתו לטעון כי עמדתם הפוליטיות של החתומים ראויה יותר מזו של אחרים בציבור, רק משום שאנו אקדמאים: פרופ' ישראל אומן, זוכה פרס נובל וחתן פרס ישראל, האוניברסיטה העברית, פרופ' יוסי כץ, זוכה פרס ישראל, אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אהוד דוכובני, מכון וייצמן, פרופ' עמוס דינור, האוניברסיטה העברית, פרופ' אלישע האס, אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אלי פולק, מכון וייצמן".