בג"ץ דחה אתמול פה אחד את עתירתו של ראש עיריית טבריה המודח, רון קובי, כנגד שר הפנים אריה דרעי והשר להגנת הסביבה, ירושלים והמורשת זאב אלקין, ובכך אישר את הדחתו באופן סופי. קובי התארח הבוקר (שלישי) בתוכנית קלמן-ליברמן של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ב"כאן ב'", והתייחס להדחתו:  זה יום שחור לדמוקרטיה הישראלית. מי שבחר ברון קובי קיבל פקידים של אריה דרעי. לקחו את הדמוקרטיה ורמסו אותה, ועל מה? על זה שרון קובי לא זימן עוד ישיבת תקציב אחרי 6 ישיבות".

קובי לא מתכוון לשבת בחיבוק ידיים ומתכוון לבקש דיון נוסף בעניינו: "בג"ץ טעה כשהחליט לא להתערב, אנחנו נבקש דיון נוסף בהרכב מורחב. חשוב להגיד שיש את סעיף 206 שנותן לשר להחליט מה שהוא רוצה והשופט לא מתערב. יש בפרצה הזאת נקודה שגורמת למאזן האימה שגורמת לשר הפנים להיות הריבון ותושבי טבריה בוכים. לגבי העובדה שהתקציב לא עבר, טבריה עלתה מאוד בתיירות, העירייה לא סיימה ב-30 שנים האחרונות עם תקציבים מאוזנים, בעיקר ב-19 האחרונות".

לא הצלחת להעביר תקציב, אתה יודע למה נכשלת?
"כששר הפנים עושה קומבינה עם חברי המועצה, מפעיל אותם מאחורי הקלעים ואומר להם תפעלו נגד, אומר להם שיהיו לעומתיים. השר, שהוא אסיר לשעבר, משתלט על הדמוקרטיה, ראשי הערים רועדים ממנו".

אבל הוא מקבל גיבוי מבית המשפט.
"בית המשפט טעה. יש עילה לפיה אפשר להתערב אבל בית המשפט טעה. כואב לכולם, בעיקר לדרעי, שאוטובוס השבת פעל והטיילת בטבריה פעלה בשבתות ובחגים. הגיע הזמן שיהיה כאן שר פנים ליברלי".

אריה דרעי. צילום: מרק ישראל סלם
אריה דרעי. צילום: מרק ישראל סלם

עוד אמר ראש העיר המודח, כי "יש מועצה לעומתית שהייתה אמורה להעביר את התקציב. הם עשו חרקירי, התאבדות, אבל דרעי בגד בהם, גם באנשי האופוזיציה. הוא לא רואה אותם ממטר, הוא בגד בהם. דרעי לא יישאר שר הפנים. אם בית המשפט לא ייתן לי דיון נוסף אני מאמין שאחרי הבחירות יהיו עוד בחירות בטבריה ואני אזכה ברוב גדול עם 8 מנדטים ואז נלמד את ביבי ליצמן ודרעי - שאני מכנה בל"ד - שאנחנו לא מוכנים שיפגעו לנו בדמוקרטיה".

תסביר את השינוי לגבי ליברמן.
"נתניהו הוא אחד האנשים השקרנים, הוא הסית אותי נגדו. אני הכרתי את ליברמן מחדש, הוא הוכיח את עצמו ומגלה נאמנות ואמינות לדרך שלו. הוא אחד היחידים שלא סטה מהדרך שלו".

הכנרת בתקופתך עלתה כמו שלא עלתה שנים.
"גם התיירות עלתה, מקווה שמשרד הפנים לא יהרוס את טבריה".