סגנית היועמ"ש נאלצה להתערב: השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ניסה להתערב ולעכב את הטיפול בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הוא משמש כעד תביעה - כך דיווח הערב (רביעי) גיא פלג בחדשות 12.

לפי הדיווח, בתיקים פליליים רבים מבקשת הפרקליטות להוציא תעודת ניסיון, עליה חותם השר לביטחון פנים, ובה מבקשת הפרקליטות להשחיר חלק מהחומרים. ב-2016 נחקק חוק המאשר לשר להאציל את המסכות לממונה על החיסיון במשרדו. לאורך חמש שנים נחתמו כ-8000 תעודות שארדן לא מצא בהם עניין.

כאשר הגיע הזמן לחתום על החיסיון בתיקיו של נתניהו, הודיע ארדן לממונה שהוא מבקש ממנו לא לחתום על התעודה, והוא מבקש לכנס את הישיבה ולגבש נוהל שתיקים מורכבים, כהגדרתו, יועברו לחתימתו של השר. הדבר הובע לידיעתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, וסגניתו דינה זילבר כתבה חוות דעת שיועדה לארדן: "אתה עד מפתח, משוך את ידיך מעיסוק בתיקים", ארדן הבין את הרמז והסיר את התנגדותו, והממונה חתם על תעודת החיסיון.

ארדן הגיב לפרסומים: "הכותרת בחדשות 12 כאילו השר ארדן ניסה לעכב את ההליכים כנגד ראש הממשלה הינה שקרית! לפי החוק השר לביטחון פנים הוא בעל הסמכות לאשר חסיון על ראיות. לאור פניות רבות בנושא ביקש השר מהיועץ המשפטי לקיים דיון עקרוני בו יוצגו לו השיקולים הכלליים הנשקלים בעת הטלת חסיון על ראיות שלפי החוק חייבות לעבור לידי נאשם לפני תחילת משפטו.

"השר ארדן מעולם לא שוחח עם הממונה על החסיונות אלא פנה ליועץ המשפטי בכדי לקיים דיון עקרוני בסוגיה, דבר שנמנע לאור הנחיית היועץ המשפטי לממשלה. מגוחך שפנייה של שר בהתאם לסמכותו בחוק ליועץ משפטי , הופכת לכותרת שקרית לפיה 'השר ניסה לעכב'".