הפרשן אמנון אברמוביץ' התייחס הבוקר (חמישי) בתכנית של גיא פלג וניסים משעל ב-103FM לפרשת "המימד החמישי" ולהחלטה לפתוח בבדיקת הנושא לאחר הבחירות. לדבריו, "בני גנץ לא ייבדק וגם לא ייחקר".

משעל אמר בפתח השיחה כי "התפתח ביני לבין גיא ויכוח בתחילת התוכנית לגבי ה'מימד החמישי' שאמרתי שלדעתי הפרסומים לפיהם יש לפתוח בחקירה הם 'פיגוע' בחירות. גיא טוען שלא תהיה לזה השפעה. אתה תכריע".

לדברי פלג, "השחיתות היא לא שחקן, מי שרוצה את נתניהו הולך איתו חרף כתבי האישום, ומי שרוצה את גנץ לא יאמין לדבר, שיש הסוברים שהוא 'ספין', לנסות לייחס לו עניין פלילי".

"בוויכוח הזה גיא צודק לחלוטין וניסים טועה", קבע אברמוביץ'. "פרשת 'המימד החמישי' היא פרשה שנחקרה על ידי מבקר המדינה ולא הועברה ליועמ"ש לממשלה על פי הקרוי סעיף 14. לעומת זאת, הועברו שם פרשיות אחרות שקשורות למשטרה, היא לא הועברה כי לא נמצאו חשדות לפלילים. מה שייפתח לאחר הבחירות זו בדיקה ולא חקירה, בני גנץ לא ייבדק וגם לא ייחקר. מנסים לעשות פה איזושהי השוואה, הקבלה, סימטריה וזה לא קיים. מה לעשות? זה פשוט לא קיים".

אבל זה יכול להשפיע על מתלבטים שמזוהים עם הימין הרך?
"השאלה היא לא מה ישפיע, אלא קודם צריך להתייצב על מסד נתונים. מי שיש לו מסד נתונים ומכיר, וגיא פלג ואני יש לנו מכרים ומקורות גם במשרד מבקר המדינה, גם במשטרה גם במשרד המשפטים, אז אנחנו יודעים שאין פה שום דבר שבכלל מעיב באופן כלשהו".

פלג הוסיף: "ניסים לא מתווכח על מסד הנתונים, הוא אומר שהספין הזה יכול לתפוס, כי יש איזה זיז שאפשר להיתפס פה. יש פעילות משטרתית סביב החברה שגנץ ניהל".

"אני לא יודע להגיד לכם איך דבר ישפיע על אנשים שאינני מכיר אותם", ענה אברמוביץ'. "על פי תחושתי, כדי שדבר ישפיע בכל זאת צריך להיות לו בסיס עובדתי. הוא לא יכול להיות תלוי באוויר".

אמנון אברמוביץ' עדיין תמים.
"לו אני הייתי גנץ או אחד מדובריו הייתי בא ואומר כך: בשני תחומים גנץ לא יכול להתמודד עם נתניהו, לא בהופעות בטלוויזיה ואל בתחום הפלילי".

צדק גנץ שסירב?
"אנחנו זוכרים את העימות ערב הבחירות בשנת 1999, בנימין נתניהו, אהוד ברק שלא הגיע, כיסא ריק והאלוף במילואים איציק מרדכי. אתה זוכר איך פתאום מטיח בו איציק מרדכי 'אתה רצית לרדת מרמת הגולן' ונתניהו אומר לו ' מה, מה פתאום?' הוא אומר לו 'תסתכל לי בעיניים'". 

יש התלבטות, אם הייתי יועצו הייתי אומר לו 'תגיד כן, עם כוכבית קטנה. אני רוצה שהמנחה יהיה למשל בן כספית. אם אתה רוצה להתעמת איתי אני מוכן אבל שבן כספית ינחה'.
"שייקח את אחד מאלה שתלויים על השלט שביבי עצמו עשה, גיא פלג, רביב דרוקר, בן כספית או אנוכי".

אולי נעשה כמו במוקד ונשב ארבעתנו.
"כדי להצליח בעימות אתה צריך שיהיה לך קמצוץ רשע, קמצוץ סרקזם. בני גנץ הוא איש טוב, איש שוחר פיוס ואיחוד, אני הצעתי שאם יבוא לעימות - יבוא כמנחה העימות ולא כמשתתף".