ממצאי צוות הבדיקה בראשות האלוף במילואים רוני נומה, בנושא נתוני גיוס החרדים לצה״ל נחשפו היום (חמישי), על פיהם מספר המתגייסים החרדים לצה"ל בין השנים 2014 ל-2018 אינו עומד ביעדים שהונחו, ועוררו גל תגובות של מספר חברי כנסת.

הרמטכ"ל לשעבר, וחבר הכנסת מטעם כחול לבן, גבי אשכנזי פרסם תגובה בחשבון הטוויטר שלו לממצאי צוות הבדיקה, וכתב כי "שקיפות ואמירת האמת הן נר לרגלינו, וצריכות להוביל את צה״ל בכל פעולה - הן בשגרה והן בקרב. אני מעריך את לקיחת האחריות ומקווה שצה״ל בהובלת אגף כוח האדם יפעל לתיקון הליקויים בהקדם".

עוד הוסיף אשכנזי כי "ועדת החוץ והביטחון, אשר ייעודה לפיקוח פרלמנטרי על נושא כה חשוב, אמורה הייתה להתכנס על מנת שיוצגו לה ממצאי ועדת הבדיקה על ידי הצבא ומשרד הביטחון. לצערי, הליכוד בוועדת ההסכמות בכנסת, לא אישר את התכנסות הוועדה משיקולים פוליטיים. אני רואה בחומרה את העובדה שהוועדה נדרשה להעביר לחברי הכנסת החברים בה עותק של דו"ח ועדת נומה, ללא יכולת לדון בממצאי הבדיקה".

חברתו של אשכנזי למפלגה, אורנה ברביבאי, התייחסה גם היא לממצאים ואמרה כי "טוב עשה צה"ל שמינה ועדה לבדיקת נתוני גיוס החרדים בשקיפות מלאה לציבור".

גם סגן שר הביטחון לשעבר, עופר שלח, גם הוא חבר כחול לבן, הגיב גם הוא וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הדו"ח שפורסם הוא "מקיף, מעמיק ומטלטל. עיקרו אינו גיוס החרדים, אלא תרבות ארגונית בעייתית שהתגלתה לאחרונה גם בפרשות אחרות. צבא שבו יש טיוח ושקר ורשלנות לא ינצח במלחמה. זה צריך להיות הנושא הראשון במעלה על שולחנו של הרמטכ"ל".